Děkujeme za pochopení.
A41n30t63o23n21í28n 78N48e19b22u88ž35e44l80s75k31ý
Konec dobrý, všechno dobré. Tak se v tom ještě trochu povrtáme a zas přijde něco nového.
M64i67l56a34n 74S81t44e89h63l63í45k
"Posádka měla situaci pod kontrolou a rozhodně by nic nepodcenila."
K tomu lze jen dodat, že navzdory tomu jim odešel jeden motor, a kdyby jim během těch dvou a půl hodiny odešel i druhý, byli by stejně bezmocní, jako u toho prvního.
K31a50r91e59l 22C19a81c42h
Dovedu si představit všechny možné okolnosti, které budou nutit kapitána letadlo dopravit na domovské letiště, protože leteckou společnost určitě bude nějaká nutná oprava na domovském letišti stát méně, než na vzdáleném letišti někde na trase. Navíc náklady na náhradní leteckou dopravu pasažérů z místa nouzového přistání, či na ubytování a stravu a odškodnění za zpoždění, kdyby se čekalo na opravu. To vše musí kapitán zvažovat. Heslo, bezpečnost pasažérů je vždy na prvním místě, je heslem pro cestující veřejnost. Pro personál je však heslo trochu jiné - možná - maximální bezpečnost za odůvodněných nákladů. Určitě se to bude šetřit jako incident a tak to nechme na výsledku šetření.
J18o47s79e61f 46S90l60a64v47í96č95e98k
Je to zajímavá a poučná diskuse "odborníků", kteří o případu pouze něco zaslechli a nemají žádný přehled o obsahu manuálů výrobce a letecké společnosti.
M75i78l67a84n 85S58t85e72h59l56í81k
Jak - něco zaslechli? V médiích bylo jasně řečeno, že letadlo letělo pouze s jedním motorem až do Prahy, i když mohlo předčasně přistát na několika letištích, a že výrobce doporučuje v takových případech přistát na nejbližším možném letišti. Takže si laskavě nechte od cesty ironické poznámky o odbornících - diskutuje se o tom co je známo.
J27i67ř30í 38J23i35r98o42u23d27e87k
Letoun neletěl na jeden motor až do Prahy. Posádka jistě provedla vše tak, jak měla, a nehazardovala. Snížili letovou výšku a motor opět ,,nahodili". O všem jistě informovali příslušná oblast. řízení letového provozu. Samovolně nemohli měnit ani výšku, ani v této výšce dále v letu pokračovat, protože tím by ohrozili provoz i letouny v jejich okolí. Nepochybuji o tom, že ke stejným závěrům dojdou i subjekty, které jsou k tomu opravdu oprávněny, a jedině ony toto mohou relevantně posoudit
V83l31a79d52i66m67í45r 59M84a74l23ý
Motor nenahodili.
M87i33c78h93a72l 91S44e18d82m70í10k
Provozní manuál letadla uvádí, že při poruše jednoho motoru se má přistát na nejbližším vhodném letišti. Na trase jich bylo několik, takže šlo o hazard. Navíc to vypadá, že provozní předpisy SmartWings jsou v rozporu s instrukcemi výrobce.
Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí. Zdá se, že SmartWings to tentokrát může stát celkem hodně.
J12i37ř15í 30J92i88r46o91u42d92e17k
Provozní manuál také uvádí,.m.j., i pokus o restart motoru, a za jakých podmínek.
R13a75d84e77k 39W63o25l91o20s38z45c44z82u95k
Jedna věc je jaké jsou pravidla a postupy - a pilot je dodržel tak se jednalo o situaci se kterou se počítá a jsou pro ni zpracovány asi lepší postupy než jaký pilot vymyslí během několika minut. . Druhá věc je, že nouzové přistání je vždy riziko samo o sobě a podívejte se přes jaké státy let prolétal - pokud pilot neměl jistotu, že na nouzouvém letišti nebude vše na 100% od technického vybavení až po styl a kvalitu komunikace tak věřím, že vybral nejlepší alternativu.
T32o28m39á29š 94F50l24a93š44k41a
Pokud pochybujete o letišti v Aténách, ale třeba i v Sofii, tak byste asi snad v životě do letadla nastoupit neměl.
T95o66m34á58š 54F28l35a57š14k90a
S tím vztahem k létání, letadlům a letectví vůbec jsme na tom stejně. I já si občas zajdu ve volnu na letiště jen tak okukovat a nasávat atmosféru.
A ten let s jedním motorem? Dle mě hazard. Na druhé straně to ukazuje jak jsou dnešní letadla bezpečná.
Samozřejmě karma.
J97i69ř85í 19J91i11r76o79u75d83e28k
Jen jedna ,,maličkost". Onen letoun neletěl dál na jeden motor, ani nebyl ve stavu nouze, aby MUSEL využít nejbližší letiště.Tento postup by MUSELA posádka zvolit, pokud by se jim motor nepodařilo opět ,,nenahodit", či by pracoval mimo ,,režim"
- Počet článků 4809
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 838x
https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě
/* 1956.
V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.)
eContact: mrstejskal@gmail.com
Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde: http://www.flickr.com/mrstejskal