Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K54a67r25e77l 26C16a43c62h 8109334165984

Dovedu si představit všechny možné okolnosti, které budou nutit kapitána letadlo dopravit na domovské letiště, protože leteckou společnost určitě bude nějaká nutná oprava na domovském letišti stát méně, než na vzdáleném letišti někde na trase. Navíc náklady na náhradní leteckou dopravu pasažérů z místa nouzového přistání, či na ubytování a stravu a odškodnění za zpoždění, kdyby se čekalo na opravu. To vše musí kapitán zvažovat. Heslo, bezpečnost pasažérů je vždy na prvním místě, je heslem pro cestující veřejnost. Pro personál je však heslo trochu jiné - možná - maximální bezpečnost za odůvodněných nákladů. Určitě se to bude šetřit jako incident a tak to nechme na výsledku šetření.

+4/0
doporučit
27.8.2019 13:36

M43i22c51h45a34l 53S17e96d32m78í46k 3939855206671

Provozní manuál letadla uvádí, že při poruše jednoho motoru se má přistát na nejbližším vhodném letišti. Na trase jich bylo několik, takže šlo o hazard. Navíc to vypadá, že provozní předpisy SmartWings jsou v rozporu s instrukcemi výrobce.

Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí. Zdá se, že SmartWings to tentokrát může stát celkem hodně.

+3/0
doporučit
27.8.2019 9:35
Foto

T54o89m98á76š 97F28l19a87š34k19a 5225295436711

S tím vztahem k létání, letadlům a letectví vůbec jsme na tom stejně. I já si občas zajdu ve volnu na letiště jen tak okukovat a nasávat atmosféru.

A ten let s jedním motorem? Dle mě hazard. Na druhé straně to ukazuje jak jsou dnešní letadla bezpečná.

Samozřejmě karma.

+2/0
doporučit
27.8.2019 8:22

J17o52s88e71f 30S68l75a49v12í95č84e66k 4153246746303

Je to zajímavá a poučná diskuse "odborníků", kteří o případu pouze něco zaslechli a nemají žádný přehled o obsahu manuálů výrobce a letecké společnosti.

+2/−2
doporučit
27.8.2019 11:44

R31a91d16e47k 87W72o10l56o17s79z33c34z27u35k 4219338730344

Jedna věc je jaké jsou pravidla a postupy - a pilot je dodržel tak se jednalo o situaci se kterou se počítá a jsou pro ni zpracovány asi lepší postupy než jaký pilot vymyslí během několika minut. . Druhá věc je, že nouzové přistání je vždy riziko samo o sobě a podívejte se přes jaké státy let prolétal - pokud pilot neměl jistotu, že na nouzouvém letišti nebude vše na 100% od technického vybavení až po styl a kvalitu komunikace tak věřím, že vybral nejlepší alternativu.

+2/−3
doporučit
27.8.2019 8:46
Foto

J24i36ř57í 31J64i50r91o14u87d12e90k 8416239934234

;-) Letoun neletěl na jeden motor až do Prahy. Posádka jistě provedla vše tak, jak měla, a nehazardovala. Snížili letovou výšku a motor opět ,,nahodili". O všem jistě informovali příslušná oblast. řízení letového provozu. Samovolně nemohli měnit ani výšku, ani v této výšce dále v letu pokračovat, protože tím by ohrozili provoz i letouny v jejich okolí. Nepochybuji o tom, že ke stejným závěrům dojdou i subjekty, které jsou k tomu opravdu oprávněny, a jedině ony toto mohou relevantně posoudit ;-)

+1/−1
doporučit
27.8.2019 9:44

M14i87l30a23n 94S82t44e51h42l63í49k 7450519323751

"Posádka měla situaci pod kontrolou a rozhodně by nic nepodcenila."

K tomu lze jen dodat, že navzdory tomu jim odešel jeden motor, a kdyby jim během těch dvou a půl hodiny odešel i druhý, byli by stejně bezmocní, jako u toho prvního.

0/−1
doporučit
27.8.2019 15:47

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz