Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

Pochybovači ;-) :

Izrael by určitě neriskoval podfuk, pokud by si nebyl jistý svými kroky a nevěřil v sílu těchto královských vlád.

A faktem je, s jakou rychlostí jsou tyto Abrahámovské mírové dohody ze strany SAE a Bahrajnu realizované, např.hebrejské nápisy v turistických destinacích, první košer kuchyně v hotelech v Dubaji, reklamní spoty v izr.TV stanicích, zrušení víz atd., atd..

Stačí?

Mimochodem, bydlím též v Izraeli - v Jeruzalémě.

1 0
možnosti
Foto

Odpověď autora blogu: Pánové Rozsívale a Lando: čekám na výsledky Beerševy v EL a Maccabi TA v Eurolize a mám tedy trochu času na odpověď. Jste naivní, pokud si myslíte, že já jsem ve vztahu k blízkovýchodnímu dění a Izraeli naivní. Jste nemoudří, pokud si myslíte, že já jsem nemoudrý. Smlouvy Egypt – Izrael a Jordánsko – Izrael nás naučily, co je to studený mír. Bylo dosaženo hranice možného – a to je pořád lepší než stav, který panoval předtím. Totéž se týká i vztahů s ostatními arabskými zeměmi, včetně těch, s nimiž Izrael letos podepsal Abrahamovské smlouvy. Budeme-li svědky něčeho víc, než čeho jsme svědky ze strany Káhiry a Ammánu, bude to vítaný bonus. Každý pozitivní plod míru musí každý rozumný člověk uvítat, jestli s jásotem či chladnou hlavou je vcelku lhostejné. Hovoří konkrétní činy a sama skutečnost, že Izrael má západní a podstatnou část východní hranice smluvně zajištěnou je obrovské plus. Nikdo po nikom nechce, aby skákal radostí nad dosaženými dohodami. Já, jakkoli jim tleskám, jsem ve svém nitru velkým realistou, ačkoli to nedávám okatě najevo (mám k tomu své důvody). Závěrem otázka: jakou jinou alternativu nabízíte, když ne mírové dohody s jednotlivými arabskými státy?

3 0
možnosti
SL

Já žádné alternativy nenabízím. Jsem přesvědčený, že to, čemu teď tleskáte, je jen divadlo a opona se za čas zatáhne a přijde zatracená tma. Izraelci jistě nejsou hloupí, aby věřili tomu, že se s nimi nějaké arabské státy chtějí upřímně přátelit či obchodovat, zvláště pak takové, které to opravdu nemají zapotřebí.

0 2
možnosti
Foto

Jen tak mimo mísu, začal jsem se dívat na seriál Údolí slz. I když válečné filmy nemusím, tento je velmi zajímavý.

Údolí slz / Sh'at Neila (TV seriál) (2020) | ČSFD.cz (csfd.cz)

1 0
možnosti
AM

Musím říct, že moc nechápu to obrovské nadšení, které tyhle dohody Izraele přináší. Podle arabisty a muslima Pelikána jsou dost zrádné -- třeba ta se Sudánem, to je jen cár papíru podepsaný pod vyděračským nátlakem provizorní vládou, v Emirátech o tom rozhodlo pět lidí z královské rodiny Abu Zabí a v podstatě kdykoliv může být zrušena...

Zato ty obrovské zbrojní obchody a dodávky nejmodernějších zbraní do SA i jinam přece musí znepokojovat.

Aspoň tedy můj přítel z Tel Avivu vůbec nesdílí nadšení českých fans ohledně "mírových" dohod. A čekat že Amerika popř. společný nepřítel Írán udrží Araby na uzdě nemusí vyjít, kdo ví ví, jak se v náhlém popudu umí zbrkle rozhodovat...

1 0
možnosti
SL

Váš přítel je moudřejší než autor článku.

0 2
možnosti
  • Počet článků 4812
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal