Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mně by fakt zajímalo, odkud jste vzal podklady pro následující informaci, že Sověti vše zamlčovali:

Že nebylo vše z jeho strany tak úplně košer je zřejmé z toho, že se k celé tragédii zprvu nehlásil: Sověti vše zamlčovali a teprve pod tíhou důkazů se k autorství tragédie přiznali. Z té doby pochází ona kouzelná propagandistická formulace oznamující, že došlo k „zastavení letu“.

Incident se stal prvního září a hned následující den vydala agentura TASS prohlášení, které je v souladu s dnešními poznatky. Jak se každý dnes může přesvědčit četbou Rudého práva z 3. září.

1 1
možnosti

Hezká je formulace, že stroj byl sestřelen, když se chystal k opuštění sovětského vzdušného prostoru.

Spíš by nás mělo zajímat, kde byl, kdy se začalo rozhodovat o zastavení narušitele.

0 1
možnosti
Foto

Karma!

Názory pana Hermánka nutno brát s velikou rezervou, neboť on, jako komunisté vesměs, lže tak, že ani pravý opak není pravdou.

O leteckém provozu toho vím pramálo, nicméně bývá zvykem, že pokud někdo naruší prostor jiného státu, vede se s letounem konverzace, případně se vyšlou stíhačky, aby jej vytlačily. Dále vysílají letadla identifikační kód, aby bylo zřejmé, že v daném případě jde o civilní letadlo. Pokud se pamatuji, tak k nějakým incidentům došlo v případech, že toto vysílání selhalo kvůli poruše.

1 0
možnosti

Tehdy by řečeno, že korejské letadlo na výzvy nereagovalo.

Prostě korejský stroj byl zneužit na špionáž, jak funguje radarový systém, který zcela jistě úplně náhodně monitoroval v zákrytu korejského letadla americký špionážní letoun.

1 1
možnosti
Foto

Článek je typickým příkladem dvojího metru Rv , jak o tom hovoří p.Hermánek

0 2
možnosti
LJ

Je to napsáno objektivně, Karma. Pamatuji si to stejně, jen s jedním rozdílem. Pokud šlo o to korejské letadlo, pak Rusové používali termín "přerušení letu", nikoliv "zastavení letu". Tedy tak to alespoň překládal náš tehdejší tisk. Vím, že mne to tenkrát velmi pobuřovalo. Přerušit někomu hovor je jistě neslušné, po chvíli však má možnost myšlenku dokončit, což však nelze říci o tom letu.

2 0
možnosti

Ještě zbývá odpovědět na otázku, jak ti Sověti, kteří skutečně použili 6.zaří tuto formulaci, mohli nade vší pochybnost vědět, že se jedná o civilní letadlo s pasážery na palubě.

Když pan Stejskal sám píše, že pilot sovětského letadla nehlásil, že jde o Boeing.

0 1
možnosti
  • Počet článků 4810
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 838x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal