Čtvrtek 8. prosince 2022, svátek má Květoslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 8. prosince 2022 Květoslava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K74a67r17e82l 46O40r72l57í25k 1672337467129

Věty M.Šupy prozrazují, že nerozumí Starému zákonu a Novému zákonu už vůbec ne. Možná si něco přečetl od nějakého rabína a dělá "chytrého". Že je svět třeba "spasit" lidskou prací, je částí jejich učení.

Nápad M.Šupy je podle Bible ďábelské dílo a autor si řekl o prokletí: "Kdokoli hlásá jiné evangelium, než apoštol Pavel a jeho spolupracovníci, budiž proklet."

(Bible, List Galatským 1,1-12)

0/0
6.10.2022 9:59
Foto

L13a44d37i62s64l47a41v 61J76í35l48e57k 9402209412221

Dovolím si do diskuze přispět třemi biblickými citáty:

Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu. (Řím 5,9)

To je ten, který přišel skrze vodu a krev: Ježíš Kristus. Ne pouze skrze vodu křtu, ale i skrze krev kříže; a Duch o tom vydává svědectví, neboť Duch jest pravda. Od té doby začal Ježíš ukazovat svým učedníkům, že musí jít do Jeruzaléma a mnoho trpět od starších, velekněží a zákoníků, být zabit a třetího dne vzkříšen. (1Jan 5,6n)

Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat: „Buď toho uchráněn, Pane, to se ti nemůže stát!“ Ale on se obrátil a řekl Petrovi: „Jdi mi z cesty, satane! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!“ Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne. Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však ztratí svůj život pro mne, nalezne jej. (Mt 14,22-25)

0/0
6.10.2022 9:18
Foto

V15í41t39ě82z53s71l13a84v 27D64r69o18z27d 9153539556724

Naštěstí tyhle několikastránkové pitomosti nemusím coby ateista řešit. Žabomyší války o tom, co dva tisíce let mrtvý Ježíš dělal či nedělal, nám můžou být šumafuk. Ať si to řeší pámbíčkáři, kteří věří pohádkám o věčném životě...

0/0
5.10.2022 21:33
Foto

K77a24r98e22l 21O44r96l42í68k 1342157297409

Pohrdat nabídkou na věčný život je nerozumné, myslící člověk by to přinejmenším zkusil, zda evangelium "funguje" už tady na zemi. Přeji úspěch.

0/0
6.10.2022 17:31
Foto

S45t64a62n90i17s28l59a72v 34J76e46l82e71n 8522585296

Navrhněte tedy, jak uspořádat standardní dvojitě zaslepený pokus. Mám na Mám na mysli univerzální metodu, jaká se používá například na zkoušky fungování léků.

0/0
6.10.2022 19:04
Foto

M93i11c67h39a68l 43S45e16d29m28í48k 3569385436591

Před časem jsem napsal panu Šupovi k článku komentář, že podceňuje cimrmanovskou neschopnost myšlenku udržet a neschopnost myšlenku opustit. Dobré zásady byly napsány v mnoha verzích, ale řídit se jimi je jiný level. Bez pomoci zvenčí člověk rychle narazí na své limity, a zbytek jste napsal v článku.

0/0
5.10.2022 14:49
Foto

J22a44n 38R71á62ž 1529623484530

Zmrtvýchvstání Ježíše je dnes už neudržitelný mýtus, ale jsem si jistý, že velice důležitým poselstvím pro náš život jsou jeho slova a činy, nikoliv však mlha, kterou kolem něj postupně vytvořily církve

Nový zákon považuji za působivě zpracovaný soubor ústně předávaných pamětí Ježíšových učedníků o slovech a skutcích Ježíše Nazaretského. Spolu s třinácti listy apoštola Pavla a osmi apoštolskými kázáními totiž dávají věrohodný a ucelený obraz o vzniku a o počátcích šíření kresťanstvi. Dávat ovšem Bibli Boží původ považuji za stejný nesmysl jako je tvrzení, že Boží původ má Korán. Toto, stejně tak přesvědčení, že Ježíš Nazaretský byl sice zcela výjimečný, ale přece jen člověk, který byl stejný syn Boží, jako jsem já a všichni lidé dnes, mi nebrání, abych se považoval za křesťana pevně věřícího v něco, co přesahuje materiální podstatu člověka, a nazýváme to Bůh i v to že život v intencích Ježíšových myšlenek je správný..

PS. Nevyvracim nikomu názor odlišný a polemiky na toto pro mne velmi niterné téma se zúčastňuji jen výjimečně. A co přímo nesnáším jsou kazatelé, kteří trpí představou, že jsou přímo povinní šířit svou pravdu.

+1/0
5.10.2022 13:44
Foto

M30i98r53o47s61l39a48v 90P47a22v73l33í46č89e71k 9119287552713

Z mrtvých musíme vstát všichni, neboť jsme mrtví, i když žijeme. Vy to nechápete? V Bibli jsou samá podobenství, doslova to může brát jenom blázen nebo právě "mrtvý" člověk.

+2/0
5.10.2022 14:12
Foto

S88t79a13n43i89s26l34a48v 43J79e95l76e41n 8612245186

Stejně jako u mnoha jiných debat na podobná témata je pes zakopán v různém chápání pojmů. Pokud chápete a používáte pojem "mrtvý" jinak, než ten, komu něco sdělujete, tak samozřejmě dojde ke zkreslení každého sdělení, kde ten pojem použijete.

Možná by porozumění hodně prospělo, kdybyste jednoznačně a konkrétně definoval, co přesně rozumíte slovem "mrtvý". Podle Vaší definice by pak mělo být jednosnačně (samozřeimě jen do určitého stupně přesnosti) pro každý objekt odlišitelné, jestli je mrtvý nebo není. Ideální je pak tu definici ilustrovat na 2-3 typických případech mrtvých objektů a na 2-3 případech objektů, které podle Vaší definice mrtvé nejsou.

0/0
5.10.2022 23:23
Foto

M69i89r97o53s89l78a56v 18P25a69v36l74í54č65e70k 9439957892593

Pojmem "mrtvý" jsem použil v souvislosti s "zmrtvýchvstáním". Lepší by bylo říct "spící" nebo prostě "nevědomý". Slovy to nelze dost dobře vysvětlit a rozumem pochopit. Musíte na to jít srdcem (a nemám na mysli ten sval pumpující krev). Jednoznačné definice bych ponechal matematice, kam jedině opravdu patří :-).

+2/0
6.10.2022 10:32
Foto

Z72b27y64š63e30k 37H90l14i20n50k44a 3411703320803

Nikoliv. Naopak to musí být dobře vysvětleno, jinak nutně dojde k nedorozumění.

Například ve vztahu ke křesťanství je za mrtvého považován ten, kdo si žije podle svého mimo Krista. Tedy, byť je tělesně živý, směřuje k definitivní smrti po soudu.

0/0
6.10.2022 10:51
Foto

M11i21r30o12s81l19a33v 93P27a29v89l58í93č76e19k 9619807512123

Ale mně vůbec nezajímá nějaké křesťanství a jiné nálepky. To nemá z Bohem, Vědomím, Pravdou nic společného.

+1/0
6.10.2022 11:17
Foto

Z50b90y14š35e76k 25H98l73i45n66k79a 3381643520723

Pokud se mluví o Ježíši a v této souvislosti o tom, co znamená výraz mrtvý, pak nemůžete kontext ignorovat. Jinak to skončí nutně tak, že jeden o voze, druhý o koze.

+1/0
6.10.2022 11:21
Foto

M64i58r23o92s18l50a49v 33P47a43v40l77í95č37e11k 9889637892683

Tak OK, rozumím.

0/0
6.10.2022 11:27
Foto

S81t89a96n84i52s85l82a44v 86J36e46l90e34n 8162305226

Jednoznačné definice patří nejen do matematiky. Jsou používány i v dalších přírodních vědách. A koneckonců patří i do filosofie. Vizme slavná Kantova Prolegomona, kde jsou důvody vysvětleny.

Srdce je hezký příklad od po tisíciletí tradovaného anatomického přesvědčení, vyvráceného až v novověku. Vím samozřejmě, že se to chybné označení často dál ze zvyku používá pro pocitovou stránku mozkové činnosti. Ve starověku mu často byla přisuzována dokonce kompletní činnost rozumu i pocitů. Je to vidět třeba i na textu Bible, kde žádná postava nikdy nepoužívá k pamatování či uvažování hlavu či dokonce mozek, ale klade jejich činnost právě do té krevní pumpy.

Ve vědě je tomu občas podobně. Ve fyzice konvenčně stále označuje směr proudu opačně, než ve skutečnosti tečou elektrony, i když je už přes 100 let všem uživatelům známo, že je to špatně.

0/0
6.10.2022 11:52
Foto

M60i48r86o42s61l11a66v 66P91a45v46l12í46č44e77k 9269487952703

Máte pravdu, že definice jsou používány i jinde, ale jednoznačné a pravdivé jsou právě pouze v matematice, protože to je věda a nikoli nauka. Srdce není vůbec chybné označení, ale diskutovat o tom nemá smysl :-).

+1/0
6.10.2022 15:43
Foto

S81t66a72n69i17s35l15a61v 95J10e52l16e71n 8752245496

Co se dá dělat.

Pokud dáváte přednost užívání mnohoznačných či zcela vágně mlhavých pojmů, asi skutečně nedává diskuse smysl. Taková diskuse nemá šanci dospět k porozumění, ale v nějlepším případě jen ke konci.

I diskuse o historickém vývoji pohledů na účel orgánů obecně a srdce zvlášť by asi byla bez jednoznačnosti ve vyjadřování zbytečná.

0/−1
6.10.2022 18:58
Foto

M49i75r56o17s79l32a39v 92P17a48v80l96í52č58e30k 9529387452473

Ale v duchovních otázkách přece nelze používat žádné exaktní pojmy. Ne nadarmo Laoce napsal, že Tao, které lze popsat není Tao. To se pak dostanete k tomu, že chápete zmrtvýchvstání Ježíše doslova (jak jste napsal nahoře), Nanebevzetí Panny Marie rovněž (jako že odletěla raketou, nebo jak? :-)), Bůh je vousatý dědeček, jak ho kreslil pan Jean Effel, atd. To je přece nesmysl...

+1/0
6.10.2022 19:25
Foto

S54t86a78n79i16s55l49a70v 65J48e39l74e35n 8312945376

Kde a co konkrétně jsem psal o zmrtvýchvstíní Ježíše?

Pokud nikde nic, znamená to, že i diskutéři jsou pro Vás objekty z duchovního světa, jež nelze jednoznačně vymezit? ;-)

Otázky "jak" by měl asi vysvětli ten, kdo v dané příběhy věří. Podobně jako ten, kdo věří v příběhy StarWars by mohl odpovědět, jak funguje světelný meč tak ten, kdo věří v příběh o panně Marii by mohl popsat, jak proběhlo nanebevzetí. Může ale také samozřejmě také pátrání po odpovědích potlačit jako cosi nepatřičného a jen se těšit z hezkého příběhu. :-)

Mimochodem: Pokud prohlásíte, že Bůh NENÍ (nikdy a nikde) vousatý dědeček, jedná se o celkem jednoznačné vymezení, jež řadu objektů z možnosti "býti Bohem" vylučuje.

0/0
6.10.2022 20:01
Foto

M50i90r87o89s59l36a79v 62P67a54v17l19í47č79e10k 9769357372693

Omlouvám se, to o zmrtvýchvstání jste nenapsal Vy, ale pan Ráž.

0/0
6.10.2022 20:30
Foto

P61a70v94e50l 60C40h61m73e53l76í73k 5545755578305

Přesně tak, pane Miroslave!R^ Chtít pochopit duchovní (nehmotné) věci rozumem (produktem hmoty) je naprosto nemožné. S tím pak souvisí vše ostatní...

Pozn. Pro mne byl Lao-c' a jeho kniha Tao te Ting jednou z nejinspirativnějších. Mnohé jsem pochopil právě díky ní.;-)

+1/0
6.10.2022 20:02
Foto

M78i60r49o54s87l27a17v 25P22a61v47l40í33č84e48k 9619487972613

Napsal jste to skvěle, pane Pavle, díky. A co se týče Tao te Tingu, rovněž naprosto souhlasím :-).

+1/0
6.10.2022 20:28
Foto

P42e66t54r 49D37r59a96p62a35l 4844931103

ještě že my ateisti nemáme tyhle problémy a můžem se zabývat něčím smysluplným;-)

+1/0
5.10.2022 12:57
Foto

M41i61l27a10n 48K37a79n48t52o54r 9548827887223

Díky za článek. Podle mého váš pohled odpovídá biblickému pohledu. P. Šupa je silně mimo Bibli, vypadá to tak, že má svou teologie a občas se mu podaří použít kousek biblického textu, aby jeho "falešné bankovky" vypadaly věrohodněji.

0/0
5.10.2022 11:29
Foto

J63i81ř40í 28B60e16r78á15n84e98k 8337677586191

Vzpomínám si, že pan Šupa tu dlouho prezentuje své názory, které rozhodně nebyly biblické. Kdysi dávno jsem na ně taky reagoval, ale bylo to evidentně k ničemu ... To bylo v době, kdy jsem lidi "mlátil Biblí po hlavě " Teď už tak radikální nejsem a provokuji spíš se svými ekonomickými a politickými příspěvky s tím, že prioritou číslo jedna je pro mne svoboda názorů i vyznání

+1/0
5.10.2022 10:20
Foto

M86a21r70k60é24t59a 68B73e29r69n68a53t27o46v63á 3758373256845

R^ Přesně tak.

0/0
5.10.2022 11:41

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS