Děkujeme za pochopení.
B96o33h56u55m73i17l 96V11a93n49ě85k
Pořád to nebude žádná stranda. Ta příď je zarytá do břehu a vězí tam stále v délce desítek metrů. takže jí bude nutné za záď stáhnout zpátky do hluboké vody do prostředních cca 180 metrů.
Ovšem situace se zkomplikovala. Nyní přišla zráva, že jí vitr natlačil zpátky do původní polohy napříč kanálem. Nicméně i tím dochází k jistému uvolňování a asi bude snazší jí za vysokého přílivu natočit zpátky a pak hned táhnout zpátky. Zásadní problém je minimální manevrévací prostor ve velmi úzkém kanálu.
Ever Given má při plném zatížením ponor necelých 16 m. Současný je 15,7 m. Profil průplavu je rovnoramenný lichoběžník se základnami 313 a 121m a výšce 24 m. Z toho vyplývá že Ever Green musel proplouvat prostředkem kanálu v koridoru pouhých 185 metrů. Pří šířce lodi 59 m se tedy mohl od osy odchýlit maximálně +-53 metrů a její bok musel být minimálně 64 metrů od břehu.
Naložená loď má velký boční profil cca 57x400 metrů a má na ní značný vliv boční vítr, zejména když jde o náhlý náraz.
To uvíznutí v bocích kanálu není jen pár metrů. V případě standardního profilu kanálu by to činilo cca 80 metrů na přídi i na zádi. Ve skutečnosti to bude méně, protože kanál může mít strmější břehy v místech kde prochází skalami. Tady to vypadá, že to bylou zádě lodi,
Velkým nebezpečím je stále poškození = porušení vodotěsnosti trupu lodi
P60e49t24r 47K14o94r75e78c25k23y
To je dobrá zpráva a rád bych přečetl cosi,kouknul na nějaký snímek o tom z jakého důvodu se tak stalo a jak se zdařilo zprovoznit....
O56n98d15ř48e54j 37F95i85l70i65p34c49z85y55k
On ten průplav je nějaký úzký.
J66o92s88e64f 31K72o94š72í51č93e29k
Jižní část ano, severní už je obousměrná. Docela by mne zajímaly tamní geologické poměry. Psalo se o skále v té písečné mělčině. Tzn. že případné rozšíření zde je nepoměrně náročnější než kopat sediment. J.Y.Cousteau píše v "Dechu moře", že se účastnil nějaké petrografické výpravy do Rudého moře a že tamní dno tvoří nějaká odolná hornina, snad nějaké gabro nebo tak něco. Ovšem Rudé moře je zlomové území, otázka je, co je v té šíji mezi Sinají a Afrikou.
J34o43s52e71f 37K50o43š90í95č76e56k
Tak hurá, už jsem z toho začal mít pupínky, že se bude po Arabech chtít, aby něco začali organizovat. Zdá se tedy, že nás zachrání Prozřetelnost, resp. Matka příroda, alias příliv při Měsíčku. - - - - Snad u toho strkání neudělají do trupu díru, prý je tam na dně skála. Aby to nenabralo vodu a o kilometr dál se jim to nepřevrhlo. To by pak bylo k řešení nejméně na rok, při vrozeném talentu Arabů pro organizaci, zejména technických věcí.
L50u35b61o68m14í18r 77S30t35e10j38s90k46a11l
Nechci se jich zastávat, ale původní kanál dokázali rozšířit za rok, zatímco my, suchozemci, jsme nedokázali propojit Karlovy Vary s Prahou dálnicí za víc než dvacet let. Takže bych nejprve zametl lejna před vlastním (naším) prahem, než začnu někoho dehonestovat. Není to fér.
- Počet článků 4808
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 838x
https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě
/* 1956.
V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.)
eContact: mrstejskal@gmail.com
Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde: http://www.flickr.com/mrstejskal