Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Celou dnešní situaci je nutné kromě Plánu OSN z r. 1947 s příloženou mapou a principu nepřípustnosti získání území silou je nutné posuzovat ve světle prohlášení ministra zahraničních věcí Eškola krátce před červnem 1967, že Izrael nemá žádné územní nároky.

Jinak řečeno, jordánskou okupaci západního břehu (Judeje a Samaří) vystřídala okupace izraelská. Až mi alespoň někdo ukáže film, na němž budou obyvatelé tohoto území vítat nové okupanty, bylo by možné nad tím přimhouřit oko. Obávám se však, že si své bezpečnostní problémy způsobil Izrael sám, když začal budovat tamtéž své osady za tzv. zelenou linií.

3 18
možnosti
JH

Kritizovaný článek tří ministrů zahraničí jsem si přečetl několikrát a při vší snaze jsem nenašel nic , co by v něm bylo proti politice české vlády a potažmo EU vůči Izraeli . Názory soudruha prezidenta zdaleka nejsou to samé jako zahraniční politika vlády . A pokud je tak velký přítel Izraele , jak o sobě neustále rozhlašuje , docela by mě zajímalo proč nebyl na rozdíl od skutečných příznivců tohoto státu na pohřbu prezidenta Pereze a trávil v té době čas na jistě velmi důležitém setkání organizovaném KGB na Rhodosu .

Zmiňovaný geniální Trumpův plán na vyřešení blízkovýchodní otázky je podle mého názoru jen úlitba mocným a vlivným židovským seskupením ve Spojených státech , které byly většinou na straně demokratických politiků a vytvoření si tím pádem určté předvolební pozice .

Zcela souhlasím s panem Schwarzenbergem , že na Západním břehu vznikne jakýsi protektorát , kde budou lidé chodit do práce , budou mít možnost žít relativně v klidu , jenom ne uplně svobodně . Babička mě vyprávěla , že to tak bylo za války i u nás ...

6 20
možnosti

Politika EU vůči Izraeli je něco tak odpudivého, že k tomu by se snad žádný své cti dbalý člověk neměl ani přiblížit, natož aby se k tomu aktivně hlásil.

7 2
možnosti
JF

J64i59ř79í 56F24o59g25e56l

24. 5. 2020 5:58

Pro mě neuvěřitelné, že zrovna v tak citlivé otázce si dovolí jít ministr vlády proti její politice. To je opravdu na skončení ve funkci. Ještě k tomu používá nesprávný výraz Palestinci místo palestinští Arabové. Prostě neakceptovatelné.

17 1
možnosti
Foto

A jaká dosud byla politika náší vlády: dvoustátní řešení.

0 2
možnosti
DR

Tak tak, jakákoli kritika nedotknutelného Izraele, to je od zmíněných pánů přímo nehorázná drzost, ten je potřeba jen chválit. Doporučuji zavřít do společné cely pro výstrahu. R^

1 24
možnosti
DR

Místní "izraelci" na čele s Braunem a Chvátalem prskají. Děkuji, pak jsem to napsal dobře. R^

1 4
možnosti
Foto

I58v62o 70C59i38l85i60c53h

24. 5. 2020 4:16

S Milošem Zemanem a Andrejem Babišem prakticky nikdy nesouhlasím, ale tentokrát jsem nucen udělat výjimku, protože v tomto jsem plně na straně Izraele.

22 0
možnosti
Foto

Pane Stejskale, občas čtu vaše články. Děkuji za Váš věcný popis skutečností. Pochytila jsem nepříznivou náladu vůči Izraeli u některých představitelů politických stran a jsem ráda za Vaše informace, které v běžných českých médiích chybí. :-)

22 1
možnosti
TL

Díky za příspěvek,

byl jsem po přečtení stanoviska třech pánů také zklamán...

Pokud se někdo jaksi až ultimativně vyjadřuje ve prospěch Palestiny (nezlobte se,

ale pro mne tento termín ,, tedy Palestina, je stále poměrně velkým question mark...) a v neprospěch Erec Israel, velice eufemisticky řečeno smutek v duši i mysli mám...

Tolik toho již bylo řečeno, napsáno, tolik času uplynulo (v podstatě od roku 1948...),

Israel stále připraven k jednání, Palestina stále nepřipravena, neochotna jednat

a neustále jakési invektivy (jak to jinak napsat ???) vůči Erec Israel, bohužel nejen ze strany Arabů, ale i těch, kteří mají všechny historické i současné informace k dispozici a přesto tato reakce oněch tří...

Jistě i na straně Izraele není vždy vše košer, snad si smím dovolit takto napsat. Měl jsem tu možnost či čest v tomto státě vícekráte pobývat, strávil jsem zde opakovaně několik měsíců a díky synovi, který zde pracoval jsem měl tak možnost ne pouze "klouzat po povrchu", ale dostat se i pod jakousi pouze turistickou slupku, hovořit s jeho izraelskými kolegy, kteří byli někdy kritičtí i vůči některým rozhodnutím vlastní, izraelské vlády a doufám tak, že nejsem pouze jednostranně uvažující vždy ve prospěch Erec Israel, ale přesto ono vyjádření mi připadá jednostranně negativní vůči Erec Israel.

Dovolím si od jistého pána, jménem Cicero, vypůjčit a nepatrně parafrázovat:

Quo usque tandem, abutere, Palestina, patientia nostra???

10 1
možnosti
Foto

Něco se děje. Asi skvrny na slunci či co, ale během jednoho týdne souhlasit s Milošem Zemanem, to je v mém případě velice neobvyklé. Navíc k tomu patří ještě souhlas s Babišem, což se rovná skoro zázraku.

Píšete v závěru, že je pro vás zklamáním postoj Karla Schwarzenberga. Zklamání to jistě je, ale jistě, stejně jako já víte, že on je už je stínem toho moudrého aristokrata, kterým býval ještě před několika léty a který například nabízel Izraelcům možnost vytvoření tábora na letenské pláni, pokud by byl napaden. Dnes už je jen karikaturou, směšnou figurkou, smutným dokladem toho, že stáří nebývá vždy synonymem moudrosti.

27 1
možnosti
DR

Neděje se vůbec nic, pouze vy jste jak vítr a plášť, vždy dle toho co kdo říká. Pokud to souzní s Vašim názorem, tak je ten či onen politik (v tomto případě pokud by např. Schwarzenberg lezl tomu Vašemu Izraeli do jisté části těla) moudrý až za hrob. Ale třikrát běda, když ten samý politik řekne něco s čím nesouhlasíte, rázem je to karikatura a směšná figurka.

Přímo typický příklad demokrata. ;-D

0 6
možnosti
  • Počet článků 4812
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal