Pondělí 25. května 2020, svátek má Viola
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 25. května 2020 Viola
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M92a41r20t15i55n 15B77r37a93u19n 2474607681439

Něco se děje. Asi skvrny na slunci či co, ale během jednoho týdne souhlasit s Milošem Zemanem, to je v mém případě velice neobvyklé. Navíc k tomu patří ještě souhlas s Babišem, což se rovná skoro zázraku.

Píšete v závěru, že je pro vás zklamáním postoj Karla Schwarzenberga. Zklamání to jistě je, ale jistě, stejně jako já víte, že on je už je stínem toho moudrého aristokrata, kterým býval ještě před několika léty a který například nabízel Izraelcům možnost vytvoření tábora na letenské pláni, pokud by byl napaden. Dnes už je jen karikaturou, směšnou figurkou, smutným dokladem toho, že stáří nebývá vždy synonymem moudrosti.

+27/−1
doporučit
23.5.2020 23:38

J25i54ř82í 24S20c39h61m11i18d62t 5950673134295

Pokud hlavní doktrínou palestinců bude vyhlazení Izraele, tak jen těžko lze očekávat vůbec nějaká jednání a už vůbec ne jednání, kde by palestinci byli ochotni uznat Izrael jako takový a už vůbec žádná, kde by uznali Izrael jako partnera a ne nepřítele. Pak se nemůžeme ovšem divit tomu, že Izraeli nakonec nezbývá nic jiného, než taková řešení, ta prostě vyplývají z situace, která je v oblasti po řadu desítek let a nelze na ni brát evropská měřítka.

+22/0
doporučit
24.5.2020 14:14
Foto

I46v59o 79F87. 69C53i80l62i23c24h 1890542351104

S Milošem Zemanem a Andrejem Babišem prakticky nikdy nesouhlasím, ale tentokrát jsem nucen udělat výjimku, protože v tomto jsem plně na straně Izraele.

+22/0
doporučit
24.5.2020 4:16
Foto

L51e18n50k68a 32K24r28i71š41t91o88f43í58k41o40v12á 5526594468747

Pane Stejskale, občas čtu vaše články. Děkuji za Váš věcný popis skutečností. Pochytila jsem nepříznivou náladu vůči Izraeli u některých představitelů politických stran a jsem ráda za Vaše informace, které v běžných českých médiích chybí. :-)

+22/−1
doporučit
23.5.2020 23:58

J18i56ř59í 66F72o97g88e44l 2910691986292

Pro mě neuvěřitelné, že zrovna v tak citlivé otázce si dovolí jít ministr vlády proti její politice. To je opravdu na skončení ve funkci. Ještě k tomu používá nesprávný výraz Palestinci místo palestinští Arabové. Prostě neakceptovatelné.

+17/−1
doporučit
24.5.2020 5:58
Foto

J84o35s10e66f 53B54á98r79t14a 7280862478946

Není se čemu divit, Schwarzenberg mimo jiné uznal Kosovo (něco jako Mnichov).

+12/−2
doporučit
24.5.2020 9:23

T79o20m32á31š 81L22i47n94h88a35r42t 8612891116593

Díky za příspěvek,

byl jsem po přečtení stanoviska třech pánů také zklamán...

Pokud se někdo jaksi až ultimativně vyjadřuje ve prospěch Palestiny (nezlobte se,

ale pro mne tento termín ,, tedy Palestina, je stále poměrně velkým question mark...) a v neprospěch Erec Israel, velice eufemisticky řečeno smutek v duši i mysli mám...

Tolik toho již bylo řečeno, napsáno, tolik času uplynulo (v podstatě od roku 1948...),

Israel stále připraven k jednání, Palestina stále nepřipravena, neochotna jednat

a neustále jakési invektivy (jak to jinak napsat ???) vůči Erec Israel, bohužel nejen ze strany Arabů, ale i těch, kteří mají všechny historické i současné informace k dispozici a přesto tato reakce oněch tří...

Jistě i na straně Izraele není vždy vše košer, snad si smím dovolit takto napsat. Měl jsem tu možnost či čest v tomto státě vícekráte pobývat, strávil jsem zde opakovaně několik měsíců a díky synovi, který zde pracoval jsem měl tak možnost ne pouze "klouzat po povrchu", ale dostat se i pod jakousi pouze turistickou slupku, hovořit s jeho izraelskými kolegy, kteří byli někdy kritičtí i vůči některým rozhodnutím vlastní, izraelské vlády a doufám tak, že nejsem pouze jednostranně uvažující vždy ve prospěch Erec Israel, ale přesto ono vyjádření mi připadá jednostranně negativní vůči Erec Israel.

Dovolím si od jistého pána, jménem Cicero, vypůjčit a nepatrně parafrázovat:

Quo usque tandem, abutere, Palestina, patientia nostra???

+10/−1
doporučit
23.5.2020 23:56

J25a38r37o48s32l88a23v 72Ř15e39z44n98í14k 1479931141382

Divím se, čemu se autor diví. Schawarzenberg dlouhodobě obhajuje stanoviska EU, kárá čechy za jejich tzv. zapr.ěnost, protože nechceme přijímat imigranty, mluví stále o tom, že by nás imigranti obohatili a že je obrovská ostuda, že je nepřijímáme. Ve věci izraele jede opět podle EU, tedy je v zásadě protiizraelský a na druhé straně Zeman je dlouhodobě největší přítel izraele v česku, dokonce navrhl ještě před Trumpem, aby byl jeruzalém hlavní město izraele. Pravidelně ho do izraele zvou, atd.

+11/−2
doporučit
24.5.2020 10:11

J71a29n 76Z28i78e22g70l86e86r 1811896461748

Zasloužená karma R^:-)

+10/−2
doporučit
24.5.2020 12:01
Foto

K33a91r64e96l 29S87a88l59a97j72k90a 4951584255526

Palestinští židé mají právo na svůj stát Izrael. Holocaust a aktuální vlna antisemitismu a chabě trestaných vražd Izraelců především ve Francii, dávají za pravdu přesvědčení, že jejich fyzickou existenci zaručí jen vláda v Tel Avivu. Možná je mírový plán Trumpa nerealistický, ale nikdo nebrání jeho arabským kritikům předložit plán vlastní. Nic na stůl nedali a můžeme hádat proč. Tam, kde vládne šaríja, není místo pro káfiry. Je zbytečné vytvářet dva státy tam, kde bude jedna veliká džamahírja, které budou káfirové nejvýš posluhovat. EU se jako spojenec právě osvědčuje v Řecku, žel na straně Osmanů a v Lybii na straně Muslimského bratrstva.

+8/−1
doporučit
24.5.2020 17:29

M76i48r89o50s40l38a32v 27K81u81l96h59a25v77ý 5459112411

R^R^R^

+6/0
doporučit
24.5.2020 2:05

Z81d68e64n20e17k 48H49o74r25n48e22r 4304141362813

R^

+5/0
doporučit
24.5.2020 0:42

J62a54n 43B20u43r98d94a 4432949681462

"Co Izrael činí, dobře činí." :-/

+3/0
doporučit
24.5.2020 21:23

F25r46a89n39t43i29š37e88k 64M75i55c87h65a40l50i11c65a 8226838155616

Přesně!

+3/0
doporučit
24.5.2020 10:19

A77l70e76š 61N33o11v90á96k 5819731306254

Těšil jsem se na Váš komentář. Díky za obšírnější vysvětlení.

+3/0
doporučit
24.5.2020 9:28
Foto

P47a12v33e37l 35M19a77c10h75a47č27e85k 5981552533

Příznivec některé ze stran konfliktu bez obtíží najde argumenty pro svůj postoj i pro odsouzení druhé strany (stran?). V textu ministrů je mnoho korektních argumentů, poněkud nad rámec je otázka, co se stane s Palestinci, ač ani ta není nepodstatná.

Nejsem znalec místopisu a poměrů, k napsání mne spíš přiměly některé formulace, souvislosti a historické reminiscence. Chápu, že arabská strana to s přístupen nulové dohody prokaučovala a Izrael velmi šikovným a mazaným prosazováním svých zájmů dosáhl mnohého, výrazně nad rámec ujednání o dvou státech na daném území a jeho rozdělení. Nechci hodnotit míru legálnosti a spravedlivosti, taková je prostě situace a informovanější se o ní perte.

Mně však vadí argumenty obhajující zabrání dalších území a legalizaci tohoto odkazující na potřebu takového úkonu v zájmu vlastní bezpečnosti a svých obyvatel. To mi dost ježí chlupy, protože v nedávné i vzdálenější minulosti takové argumenty také zazněly a nepochybuji, že jejich momentální uživatelé je v historickém kontextu odsoudili. A to mi silně vadí, protože čitelný a konzistentní přístup to opravdu není a zavání to velmi účelovostí. A vnímám to jako velmi nešťastné.

Nemám nic proti státu Izrael a jeho obyvatelům a příznivcům, naopak, kloním se na jeho stranu, protože arabská strana si blokováním všech jednání, neřešením problémů a používáním teroristických praktik příliš pochopení nezaslouží. Jenže se z toho všeho úplně vytratili obyčejní lidé, jednotlivci, o právu a spravedlnosti ani nemluvě.

Kdyby alespoň konzistence zůstala .....

+3/−1
doporučit
24.5.2020 12:36

J12a57n 93H77e82j84c41m63a68n 9291612812958

Kritizovaný článek tří ministrů zahraničí jsem si přečetl několikrát a při vší snaze jsem nenašel nic , co by v něm bylo proti politice české vlády a potažmo EU vůči Izraeli . Názory soudruha prezidenta zdaleka nejsou to samé jako zahraniční politika vlády . A pokud je tak velký přítel Izraele , jak o sobě neustále rozhlašuje , docela by mě zajímalo proč nebyl na rozdíl od skutečných příznivců tohoto státu na pohřbu prezidenta Pereze a trávil v té době čas na jistě velmi důležitém setkání organizovaném KGB na Rhodosu .

Zmiňovaný geniální Trumpův plán na vyřešení blízkovýchodní otázky je podle mého názoru jen úlitba mocným a vlivným židovským seskupením ve Spojených státech , které byly většinou na straně demokratických politiků a vytvoření si tím pádem určté předvolební pozice .

Zcela souhlasím s panem Schwarzenbergem , že na Západním břehu vznikne jakýsi protektorát , kde budou lidé chodit do práce , budou mít možnost žít relativně v klidu , jenom ne uplně svobodně . Babička mě vyprávěla , že to tak bylo za války i u nás ...

+6/−20
doporučit
24.5.2020 8:19

A36l97e66š 93M81o67r50b92i48c76e38r 2869732365601

Jestli ta anexe proběhne, zbude Palestincům rozkouskované území ze kterého stát v budoucnu vytvořit nepůjde. V tom mají ministři pravdu. Bude to krok ukončující možnost dvojstátního řešení. Jenže k jednostátnímu řešení to také nesměřuje, protože by Izrael nebyl schopen zaručit plná občanská práva všem - znamenalo by to totiž, že Arabů by bylo v Izraeli víc než Židů, a netřeba si namlouvat, co by následovalo - vznik "demokratického" islámskéh státu Palestina skrze parlamentní procedury.

Takže vznikne velký Izrael, ovšem uvnitř s enklávami, které budou obývat jacísi ne-občané, bez státní příslušnosti, bez budoucnosti. V tom mají ministři pravdu také. A lidem bez budoucnosti na budoucnosti nezáleží.

Můj izraelský přítel, kterého jeden ultrapravičák posměšně nazval "členem tel-avivské kavárny" (ano, je to intelektuál), se domnívá, že Netanjahuovo setrvání v úřadu a celý ten americký plán, jsou nešťastné události, které nic dobrého nepřinesou...

Možná byste vy všichni nadšenci měli trošku popřemýšlet, co zničení vyhlídek na dvojstátní řešení může znamenat.

+3/−9
doporučit
24.5.2020 11:29

A11l33e58x75a34n54d46r 94Š33í79r 5511420623

Pan Stejskal nijak neskrývá své sympatie k Izraeli, to je známo (a je tím sympatický), ale nehledě na to, je jeho popis situace a výhledů do budoucnosti velmi střízlivý a zcela objektivní. Stálo by za to upřesnit, že tzv. Záp. břeh Jordánu skutečně nikdy žádnému státu nepatřil (byla to část Britského mandátu Palestina, a byla ta součást území vymezeného OSN jako "národní domovina Arabů", arabská populace však na tomto území nikdy žádnou snahu o vytvoření státu nevyvinula, i když měla do r. 67 plnou možnost), nemůže být tedy okupován, a izraelské označení jako "sporné území" je zcela odpovídající. Kdo uvádí, že "Izrael okupuje Z. břeh J.", tak nehorázně lže. Pokud bylo toto území někdy okupováno, tak arabským státem Jordánsko, které si ho neprávem, bez mezinárodního uznání, přisvojilo po zániku Britského mandátu, a 24. dubna 1950 toto území protiprávně a bez mezinárodního uznání anektovalo. Jordánsko z tohoto území v r. 1967 napadlo Izrael, bylo však zahnáno zpět, až k Jordánu. Izrael velmi důrazně toto území nabízel Jordánsku "zpět" ("co s těmi miliony Arabů"), samozřejmě za uznání Izraele a opuštění cíle ho zničit. Jordánsko ovšem odmítlo. (Mimochodem - arabský stát v Palestině již dávno vznikl a existuje - je to právě Jordánsko.)

+1/0
doporučit
25.5.2020 12:49

Z69d69e67n15ě57k 95Z13á49m48e60č91n26í87k 1130191198267

za 1) u Schwarzenberga mě nepřekvapuje nic, ten i u nás s Havlem nadělal po 89 pořádnou paseku

spíše mě zas a znova překvapuje, že se u nás kdejaký jouda má potřebu vyjadřovat kdečemu na světě i když o tom ví tak akorát velké ........... ať je to izrael, tibet, thai wan, rusko,čína, no zkrátka kde co

+2/−6
doporučit
24.5.2020 12:33

J49i94ř21í 14Ř12e66z95n12í16k 4712802613705

Celou dnešní situaci je nutné kromě Plánu OSN z r. 1947 s příloženou mapou a principu nepřípustnosti získání území silou je nutné posuzovat ve světle prohlášení ministra zahraničních věcí Eškola krátce před červnem 1967, že Izrael nemá žádné územní nároky.

Jinak řečeno, jordánskou okupaci západního břehu (Judeje a Samaří) vystřídala okupace izraelská. Až mi alespoň někdo ukáže film, na němž budou obyvatelé tohoto území vítat nové okupanty, bylo by možné nad tím přimhouřit oko. Obávám se však, že si své bezpečnostní problémy způsobil Izrael sám, když začal budovat tamtéž své osady za tzv. zelenou linií.

+3/−17
doporučit
24.5.2020 8:21
Foto

M69i12r25o18s39l77a17v 69M80a25c40e57k 6609836961829

vidíte, a to jste volil Knížete

+1/−3
doporučit
24.5.2020 15:23

O17n66d42ř85e24j 62H12a46n51s65l66í11k 9196540896404

Tohle je dost odvážné zjednodušení problému.

- proč neexistuje samostatný stát Palestina? Protože jeho vytvoření blokuje Izrael. Jde právě o problémy s územím a zejména o Jeruzalém. Existuje k tomu už poměrně stará rezoluce OSN, kterou Izrael ignoruje.

- ne, bezpečnostní hlediska nejsou nikdy dobrý důvod pro zabírání území. Stejně například argumentovalo Turecko, když obsadilo sever Sýrie.

Pokud se má situace v regionu někdy uklidnit, tak žádné rozhodnutí nemůže být děláno ze strany síly. Izrael zabírá území, protože může. Palestina de facto neexistuje, nemá armádu. Argumentujete tím, že Palestinci nechtějí jednat. Tak to ovšem není. Izrael navrhuje jednání, ale vždy s nepřijatelnými podmínkami. Nutno říct, že Izrael je ta strana, které neškodí tento status quo udržovat do nekonečna. Izrael je fungující stát a může si v daném regionu dělat cokoliv, co mu projde v mezinárodních společenstvích. Jelikož za ním stojí USA až už udělá cokoliv, může dělat cokoliv.

Situace se v regionu neuklidní, dokud Izrael nebude ochotný při jednání udělat i nějaké ústupky - například ty úplně základní ohledně východního Jeruzaléma. V tomto sporu není jen jedna špatná strana. Tady už jsou špatné obě strany. A podporovat prasárny, co dělá Izrael, rozhodně není v pořádku.

+1/−10
doporučit
24.5.2020 21:53

J68a86n 89P31a24v71e94l 8793402198786

Mají k tomu silný demokratický mandát, americkou podporu v podobě Trumpova plánu a sympatie skutečných přátel ve světě.

Zdroj: https://lubomirstejskal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=751942

Demokratický mandát? Kde ho vzali?

Fakticky je tahle situace výsledkem zoufalství obou stran, hlouposti, nenažranosti a fanatismu obou stran. Férově se musí přiznat, že Arabové z toho porovnání vycházejí mnohem hůř. Problém je v tom, že lidé jako autor připisují všechnu vinu jim.

+1/−10
doporučit
24.5.2020 14:27

M24i94r73o54s15l21a15v 32M64u23d28r84a 6549487220712

Docela mě udivuje ten velký počet náhlých ochránců Izraele. Spíše v tom cítím snahu o adoraci Zemana a Babiše a o dehonestaci těch tří politiků, než skutečný zájem o Izrael.

Vás, pane autore, z těchto nízkých pohnutek v žádném případě nepodezírám.

+1/−14
doporučit
24.5.2020 11:31

D86a22n 49R68o70z70s49í27v91a96l 3170602910944

Tak tak, jakákoli kritika nedotknutelného Izraele, to je od zmíněných pánů přímo nehorázná drzost, ten je potřeba jen chválit. Doporučuji zavřít do společné cely pro výstrahu. R^

+1/−24
doporučit
24.5.2020 5:05

V47i16l82é53m 33B31a56r90á22k 4946967499676

Význam článku by se neměl dramatizovat. A ano, nejde čekat donekonečna. Oznámit zastavení jakékoliv pomoci jak Palestincům tak okolním státům, pokud nepřijmou zde žijící Palestince za své občany.

PS: Myslím, že Česko není v pozici toho, kdo by mohl zde dávat rady. Německy mluvící Čechy byli vyhnáni.

0/−14
doporučit
24.5.2020 9:07

J74i55ř67í 15Ř75e75z58n33í91k 4272682203525

Pro zajímavost. Podle posledního zveřejněného výzkumu veřejného mínění CVVM v r. 2015 se občané CR nejčastěji kloní k názoru, že odpovědnost za vznik a vystupňování stávajícího konfliktu mezi Izraelem a Palestinci nesou rovným dílem obě znesvářené strany. V šetření to uvedly přibližně dvě pětiny (41 %) dotázaných. Zbytek těch, kdo mají nějaký názor, nepatrně častěji připisuje hlavní díl viny Palestincům, což v šetření učinilo 13 % respondentu, desetina (10 %) Čechu vidí největší díl odpovědnosti na straně Izraele a malá část respondentu (3 %) považuje za hlavního viníka někoho jiného. Celá třetina (33 %) respondentu na tuto věc nemá utvořen žádný názor. Porovnáme-li aktuální výsledky s výsledky dřívějších výzkumu, které se věnovaly stejné otázce, můžeme vidět stabilitu podílu těch, kdo vinu rozdělují rovným dílem mezi obě znesvářené strany, postupný pokles

podílu těch, kdo vinu kladou na palestinskou stranu, jež se snížil o 9 procentních

bodu od roku 2002, a mírné zvýšení jak u podílu těch, kdo primárně viní ze

vzniku a eskalace konfliktu Izrael (o 5 procentních bodu v porovnání s rokem

2002, přičemž tento posun byl zaznamenán již v roce 2009), tak u podílu

nerozhodných odpovědí (o 4 procentní body).

0/−2
doporučit
25.5.2020 6:04

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz