Čtvrtek 6. května 2021, svátek má Radoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 6. května 2021 Radoslav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58o23s26e81f 48P93o40t92r 6170451877349

Samozřejmě, pane Stejskale nesouhlasím : říkáte

"Jako potomek českých pobělohorských emigrantů mám morální povinnost zastávat postoj proti sloupu."

Evropa po krutých válkách se dohodla na Vefstálském míru, kde bylo řečena rovnost katolického a protestanského vyznání s tím, že poddaní jsou povinni respektovat náboženství panovníka, v případě katolického musí být všichni katolíci, v případě protestanského, musí být všichni protestanti - tedy ne náboženské opatření, ale politické. Kdo nesouhlasí, ať se odstěhuje.

Nesnažte se, pane Stejskale teď to historické rozhodnutí revanšovat. Český národ byl v té době na pokraji vyhnutí, česky mluvili jen sedláci a nejchudší vrstva městských řemeslníků. Pak přišla katolická církev a Jezuitský řád a iniciovali a řídili tzv. "české národní obrození".

Na začátku 20. století byl český národ díky národnímu obrození na rovnocenné úrovni s evropským západem po politické, kulturní, průmyslové, vzdělanostní stránce.

TGM tuto historickou skutečnost falzifikoval a pokřivil a k dokonalosti pokřivení to dotáhli socialističtí politruci. Ti krutě katolickou církev pronásledovali, zatímco protestanti s nimi úspěšně kolaborovali.

Postavení Mariánského sloupu aspoň trochu odčiní minulé křivdy.

Historii píši vítězové. Tu historii kolem toho sloupu napsali vítězové, komunističtí politruci, i v kolaboraci s protestanty. Materiální komunismus byl odvát na smetiště dějin, ale jeho falešné a pokřivené myšlenky vyznává drtivá většina obyvatel ČR, jak je jasně vidět i z diskuzí.

+1/−3
16.2.2020 21:18
Foto

J70i61ř28í 33Č95u90m40p93e89l13í80k 5876906422541

To není pouze vaše ostuda před vašimi předky,

ale ostuda naprosté většiny Čechů a Moraváků před našimi společnými předky.

Zbývají otázky:

Co si ještě církev dovolí?

Koho jste si zvolili do Pražského zastupitelstva?

Proč nerozhodlo referendum občanů?

Odpovězte si sami!

+2/−5
16.2.2020 19:47
Foto

J24i15ř53í 65K14i78n58d78l 2258457793357

V roce 1918 bylo v Čechách 70 procent katolíků.

+3/0
16.2.2020 19:06
Foto

J76a88r53o71m94í47r 60P84e59t49ř14í50k 6604801739778

Možná formálně.

První světovou válkou utrpělo křesťanství největší ránu ve svých dějinách, kdy lidé přestávali věřit v Boha. Mohu to doložit na svých předcích.

A jak je možné, že po roce 1989 se počet ateistů ještě zvýšil i přes masivní kampaně všech možných církví?

+1/0
16.2.2020 20:57
Foto

J54i41ř38í 90K16i48n25d86l 2638787833547

Sloup stržen davem, který přišel z tábora socialistického lidu na Bílé Hoře u mohyly bitvy. Rozvášněný dav pod vedením socialisty Františka Sauera ze Žižkova, tehdy to bylo samostatné město a bylo přičleněno k Praze v roce 1922 strhl sloup. Sauer byl silně opilý a sám nemohl vylézt na hasičský žebřík. Hlasitě křičel, podle očitých svědků silně řval. Sloup nestrhli Pražané, ale Žižkováci. Sauer byl silně opilý a sám nemohl vylézt na hasičský žebřík. Hlasitě křičel, podle očitých svědků silně řval. Po stržení sloupu n jeho místě byla vztyčena rudá vlajka.

+1/0
16.2.2020 18:13
Foto

T22o82m12á86š 26J64a62n15e45č41k85a 4501405566940

Zapomněl jste na jistou, tehdy šestnáctiletou Miladu Horákovou, která vylezla po žebříku a navlékla soše na sloupu oprátku, za kterou byla posléze stržena k zemi.

+1/0
17.2.2020 7:12
Foto

L74u11k12a14s 33F15i80k33r 8831170886291

I takove povesti se bez dukazu vypravely.

0/0
17.2.2020 8:35
Foto

V72l66a17d25i63m15í72r 75R46o26g34l 8946274680411

Pane Janečko, tuhle blbost o Miladě Horákové jsme slyšeli už mockrát. Napřed se raději něco přečtete! Zvláště s tou oprátkou jste to přehnal. Tu navlékl jistý herec Větrovec v roce 1953 na krk soše TGM v Plzni, kterou bourala stejná banda bolševiků jako těch v roce 1918 soudruha Franty Sauera Mariánský sloup v Praze.

+1/0
19.2.2020 11:38
Foto

M37i45c35h41a78l 33S69e86d34m82í28k 3379835766181

Pokud proti sobě stavíte jako nesmiřitelné Mariánský sloup a Komenského, připomenu důvod, proč Komenský odešel z Lešna. Jeho obyvatelé, tolerantní katolíci, poskytli českým a moravským bratřím v čele s Komenským azyl. Když roku 1655 přišlo švédské vojsko k Lešnu, bratři v s Janem Amosem Komenským „zachránili“ Lešno před dobýváním Švédy otevřením městských bran. Komenský píše svou Pansofii, oslavnou řeč o švédském králi a čile se druží se švédským velitelem Schichtlingem. Po dobytí (resp. osvobození) Lešna polskými sedláky v roce 1656 ovšem musel z Polska útéci před trestem a hněvem Poláků.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Le%C5%A1no

.

Je z toho vidět, že Komenský nad slušnost hosta s jinými názory než domácí kladl své vidění světa, ideologii. Nebyl v tom lepší než ti, kteří ho vyhnali z vlasti. Takto radikálně tenkrát smýšlela velká většina Evropanů se vzácnými výjimkami jako Erasmus Rotterdamský. V tomto smyslu byli Komenský a Mariánský sloup nesmiřitelní, ovšem vychází to také z iniciativy Komenského. Nechci ho odsuzovat; každá velká osobnost má i svou temnou stránku a bratrovražedné náboženské války jen v málokom nezanechaly jedovaté ovoce nenávisti. Zřejmě bychom nebyli odolnější.

My bychom ale po staletích sílu ke smíření najít měli. Z katolické strany byl iniciativní před rokem 2000 Jan Pavel II. s omluvami za křivdy spáchané v dějinách, diskutovalo se o roli Jana Husa. Kalich na týnském chrámu, o němž píšete, byl před dvěma lety opět umístěn jako gesto ekumenického smíření. Jak psal u minulého článku Marek Trizuljak: Přejte a bude Vám přáno!

+6/−1
16.2.2020 14:20
Foto

J16a46r49o19m38í30r 37P69e83t32ř79í55k 6494131659418

Problém je, že katolíci místo, aby přáli všem, tak přejí POUZE svým církvím, viz vysoce nadhodnocené církevní restituce prosazené navíc velmi pochybným způsobem pomocí poslance pravomocně odsouzeného za korupci.

A předražení (tedy okradení našich daňových poplatníků) se uvádí ve výši 54 milird Kč. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cirkevni-restituce-jsou-podle-babise-predrazene-o-54-miliard-korun.A160411_102905_domaci_kop

Takže, pokud se katolíci chtěli smířit takovým způsobem, tak dosáhli pravého opaku, kdy církevní restituce odsuzuje na 80% našich občanů. A když chtěli některé politické strany napravit tuto křivdu na daňových poplatnících, tak katolíci vyváděli jako pominutí a prostřednictvím katolíků v ÚS zdanění zabránili:

Takže, místo smíření, dochází podobnými činy ze strany katolíků k vyvolávání stále většího napětí v naší zemi.

https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2714084-rozhodnuti-o-zdaneni-cirkevnich-restituci-vyvolalo-kritiku-zvitezil-populismus-nad

+1/−4
16.2.2020 14:55
Foto

L25a29d46i96s58l90a36v 61J89í84l10e35k 9742349222111

Katolíci mají v ÚS větššinu?

+5/0
16.2.2020 17:37
Foto

J83a65r53o13m90í50r 88P58e98t75ř51í18k 6974771299828

Ano.

0/0
16.2.2020 18:34
Foto

L68u51k13a18s 46F79i59k24r 8191860296531

Vy jste je lustroval?

+1/0
16.2.2020 18:37
Foto

J29a12r93o59m19í77r 70P83e58t61ř49í74k 6404861969818

To jste udělal za mne.

0/−2
16.2.2020 18:41
Foto

L49u27k62a21s 64F26i66k33r 8311140646141

Takze zase lzive placate, ze? To vy to tvrdite - dukaz by jako obvykle nebyl, ze?

+2/0
16.2.2020 18:45
Foto

J16a39r93o14m30í45r 39P96e81t91ř97í29k 6164451339168

Vy jste mne lživě obvinil a tak jsem Vám odpovídajícím způsobem odpověděl.

0/0
16.2.2020 21:01
Foto

L37u77k58a81s 76F73i90k34r 8171870126451

Jak jinak nez "lustraci" byste prisel na to, ze katolici maji v US vetsinu. Co vim, tak nabozensky smer nepatri k bezne zverejnovanym udajum, ze?

Takze bud jste je lustroval nebo jste lhal. Jak to tedy bylo? A muzete dolozit zdroj vaseho tvrzeni - pokud je verejny, pak se vam rad omluvim.

0/0
16.2.2020 22:51
Foto

M69i37c15h23a66l 76S28e67d45m53í93k 3579105106571

Co se týče restitucí, tak katolíci naopak z toho, na co měli v restitucích nárok, se části zřekli ve prospěch protestantů, kterým nebylo co vracet. O přiměřenosti restitucí rozhodl Ústavní soud, takže není o čem diskutovat. Z hlediska státního rozpočtu jde o zanedbatelné částky. Vyjadřujete se jako stalinistické Rudé Právo.

+2/0
16.2.2020 21:33
Foto

J28i42r15i 28T91i59c31h92y 2356159312397

Nejak jsem nepochopil vas zaver na cinnost Komenskeho v Lesnu.

0/0
16.2.2020 17:31
Foto

J65i13ř78í 23K56i36n61d21l 2638927163497

Komenský pomáhal Švédům a protestantům a radoval se ve svých písemnostech, když Švédové obsadili Pražský hrad a vyrabovali jej. V dalším postupu na Prahu a v jejím rabování zabránili katoličtí Pražané. Obránce vedl jezuita pater Jiří Plachý, který měřil 195 centimetrů. Obránci se rozhodli uhájit Karlův most a vstup do Starého Města. Ve chvíli, kdy jim docházely síly, obrátili se obránci k nebi a prosili o pomoc Boha na přímluvu Panny Marie. Slíbili, že když zachrání Prahu před zničením, postaví Panně Marii, na poděkování za pomoc a ochranu, sloup s její sochou na Staroměstském rynku. Pražané uhájili Staré i Nové Město před silným nepřítelem a dodrželi svůj slib, který dali ve své největší tísni. Po skončení Třicetileté války požádali Pražané císaře Ferdinanda III. o pomoc při postavení Mariánského sloupu.. Mariánský sloup v Praze se sochou Panny Marie Neposkvrněné- Immaculaty se stal druhým z mariánských sloupů v Evropě po té hrozné válce.

+5/0
16.2.2020 18:06
Foto

M67i14r48o65s82l82a11v 80M75a25c71e90k 5121685190842

buďte v klidu ... Hřibové přicházejí a odcházejí, sloupy také !!

+1/−2
16.2.2020 13:59
Foto

V48l44a79s17t45i47m62i64l 65K40r47a30u48s 3873934354363

Pokud vím, tak samotný primátor Hřib a Piráti byli proti obnovení Mariánského sloupu.

+2/−1
16.2.2020 14:15
Foto

L65a59d86i20s65l20a52v 14J49í62l49e40k 9872219862261

Jestli tomu dobře rozumím, tak vy smíření křesťanů vylučujete. Mohu se zeptat: Co soudíte o Ježíšově Velekněžské modlitbě (Jan kapitola 17)?

+3/0
16.2.2020 13:56
Foto

L72u29b23o97m13í30r 51S83t10e52j45s79k42a87l 1316454648462

Jana 17 čtu s hlubokou pokorou a úctou k Ježíšovým slovům. Právě proto vylučuji smíření křesťanů, pokud je některými z nich hrubě deformováno poselství evangelia a apoštolské učení prvotní církve. Je mi líto.

+1/−2
16.2.2020 16:23
Foto

L19a31d74i82s33l36a13v 94J83í23l33e77k 9292599142721

Pokud to chápu správně, tak katolíci deformují učení Ježíše Krista a v nebi se s nimi nemůžete setkat. Přeci jen mi to nedá a zeptal bych se dále. I z protestantrských zemí museli odejít neprotestanté. Převážně to byli katolíci, odešlo však i mnoho odštěpených protestantů. Například do Ameriky odešli Zamišové (asi komolím jejich název). Ti by se do nebe mohli dostat? A budou tam nenávidět ty, kteří vyhnali jejich otce z Německa?

+4/0
16.2.2020 17:33
Foto

L25u74k22a37s 61F39i45k36r 8651670166331

Amishove ... a nebyli to jen oni, dale treba hutterites, a mnoho dalsich. Ono se ani ruzne vetve "protestantismu" mezi sebou nesnasely a dodnes nekde nesnaseji ...

0/0
16.2.2020 18:39
Foto

L17a74d28i94s32l73a77v 93J11í89l94e85k 9942189462371

Děkuji za upřesnění.

+1/0
16.2.2020 21:07
Foto

L60u31b32o84m75í68r 71S55t32e37j84s79k85a48l 1276654298782

Pro p. Jílka: Jsem ten poslední, kdo by si osoboval právo rozhodovat o tom, kdo se dostane do nebe. Nicméně zde na zemi vím, co říká Písmo a jaké je učení některých denominací, nejen katolíků. Věděl to Hus, věděli to Luther a Kalvín a s nimi další reformátoři, vědí to mnozí jiní i v naší době (evangelisté typu zemřelého Billyho Grahama a bezpočet dalších). --- A jak tomu bude v nebi? Bude to úplně jinak, než si my všichni dokážeme představit. Proto jsou naše úvahy na toto téma naprosto zbytečné spekulace.

0/0
16.2.2020 20:03
Foto

L18a94d37i54s54l81a19v 71J35í79l36e41k 9522919172741

S tím souhlasím.

0/0
16.2.2020 21:09
Foto

L43u44k31a57s 47F12i71k72r 8941880976181

Problem bude zjistit, kdo poselstvi evangelia deformuje ... to se dozvime az v Nebi/Ocistci, ze? Jinak katolik nejsem - jsem luteran, ale s obnovou Marianskeho sloupu souhlasim.

0/0
16.2.2020 18:37
Foto

J61a71r38o65m26í29r 37P42e32t76ř77í13k 6664961469758

A jaký je rozdíl mezi evangelíky a luterány?

0/0
16.2.2020 21:00
Foto

L94u94k41a86s 77F72i83k31r 8971300506161

No jako "znalec" nabozenstvi byste to mel vedet. Ale rad vas poucim - luterani jsou jednou z mnoha evangelickych cirkvi. A bohuzel i ty mezi sebou v historii bojovaly o "pravou" viru.

0/0
16.2.2020 22:53
Foto

Z33d64e59n64e83k 10H19o62r50n70e25r 4334641742523

R^V!!

Mám mnoho katolických přátel, kteří nejsou z nastalé situace nijak šťastní; je to vyloženě truc současného vedení církve a vůbec bych se nedivil, kdyby byl sloup znovu živelně stržen.

+1/−8
16.2.2020 11:33
Foto

V66l65a28s90t49i65m94i76l 98K57r21a40u88s 3873174664943

Musím se pousmát, když pan Horner tvrdí, že má mnoho katolických přátel. Texty jeho článků a kometářů tomu příliš neodpovídají.

+3/0
16.2.2020 14:18
Foto

J77a31r19o66m26í22r 29P66e87t83ř34í34k 6794171319128

Já si například jako ateista velmi vážím svého souseda katolíka, který byl současně i členem KSČ. A potom mám známého-katolíka, velkého kritika církevních restitucí, který tvrdí, že chamtivost církví s církevními restitucemi stála katolíky sympatie většiny našeho národa.

Musím se jej zeptat na jeho názor ohledně Mariánského sloupu.

0/−2
16.2.2020 16:45
Foto

V26l64a79s39t11i49m37i87l 59K17r71a68u29s 3733434134293

Obnovení Mariánského sloupu na Staroměstském náměstí pro mne není důvodem k radosti ani ke smutku. Beru to jako fakt, že se Staroměstské náměstí vrací částečně do své původní podoby. Vždyť ten Mariénský sloup tam stál po několik staletí a je tady součástí historie. Nerozumím tedy dost dobře tomu, že se dnes jeho obnovení může stát předmětem nějakých vášnivých sporů.

Na poboření Mariáského sloupu po vzniku Československa ostatně příliš hrdi být nemůžeme. Nedošlo k němu po nějaké zralé úvaze, ale svrhl jej rozvášněný dav vedený žižkovským bouřlivákem Frantou Sauerem. (Mimochodem dav se poté chystal poshazovat i sochy z Karlova mostu, ale tomu už policie zabránila.) Na Staroměstském náměstí tak budou vedle sebe stát Mariánský sloup a pomník mistra Jana Husa - tak jako několik let začátkem 20. století. Tyto dva památníky tak budou vlastně symbolizovat složitost naší historie.

+7/0
16.2.2020 11:23
Foto

J84a49r52o98m34í61r 80P69e51t28ř49í88k 6374691719518

Pokud si vybavuji slova mých předků, kteří zažili R-U a první světovou válku, tak nenávist našich občanů vůči Rakouské monarchii byla po skončení I.světové války opravdu velká. Muži sloužili jako potrava pro kanóny v první světové válce, ženy a děti dřely na polích, všude bída a hlad. A rakouští důstojníci naše vojáky hnali proti kulometům a za sebemenší kázeňské přestupky je fyzicky trestali. Například bratr našeho prezidenta Ludvíka Svobody byl brutálně umučený k smrti rakouskými důstojníky.

Proto naši vojáci přebíhali ve velkém k tehdejšímu nepříteli Rusku. Velice zajímavé je vyprávění našeho významného herce Zdeňka Štěpánka, který byl stejný ročník jako moje babička.

Nenávist vůči katolické Rakouské monarchii byla po skončení I.světové války opravdu velká a Mariánský sloup to odnesl jako symbol útlaku našich občanů ze strany Rakouské monarchie.

A co se týká víry v Boha, tak řada našich voáků odcházela do války jako katolíci a vraceli se jako ateisté. Toto byl i případ mých předků z obou stran.

Možná i pod jejich vlivem mám averzi vůči jakémukoliv náboženství.

+4/−5
16.2.2020 12:24
Foto

P86e65t76r 80L81o78r65e15n56c 1967672197903

Mí českojazyční prarodiče z Lysicka se v r. 1918 "křižovali" a říkali - "Tohle se nemělo stát, vždyť to všechno fungovalo, komu teď budeme patřit?" No a roky 39 a 48 jim odpověděly...

+3/−2
16.2.2020 12:41
Foto

J30i60n62d87ř47i44c76h 21H80r15d48l67i66č46k41a 4666824409594

Fakt to říkali po několika letech války a hrozné ekonomické situaci rozvráceného hospodářství?

0/0
16.2.2020 12:44
Foto

P12e91t26r 63L77o62r82e16n82c 1477512367923

Jo, jo.

Malorolníci, děda válečný invalida od Piavy.

+1/0
16.2.2020 12:48
Foto

L71u78k30a67s 86F11i89k35r 8931390156591

Na Soce a Piave bojovali jako K-K dustojnici oba moji pradedove. Na R-U nikdy nedali dopustit a podle nich, byl rozpad R-U nejvetsi chybou 20. stoleti. R-U totiz branilo v historii rozpinavosti Nemecka, Ruska a Turecka/muslimu. Po jeho odstraneni vznikl prazdny prostor.

+1/0
16.2.2020 18:44
Foto

J37a22r24o42m34í48r 72P65e18t17ř97í13k 6954841359638

Roky 39 a 48 byly důsledkem I.světové války, kterou Rakouská monarchie spolurozpoutala.

Pokud by se R-U rozhodující měrou nepodílelo na rozpoutání I.světové války, tak možná územně zůstalo zachováno doposud a Mariánský sloup by nebyl nikdy stržený.

A po převratech a rozpadech států vždy bývá míra nejistoty. Stačí si připomenout období po roce 1989 u nás, kdy jsme nejdříve patřili k sovětskému bloku, abychom se později stali doslova lokajskými vazaly zájmů USA, kdy se účastníme jejich vojenských akcí. Ani SSSR nenutil naše vojáky, aby sloužili jejich zájmům v zahraničí.

0/−4
16.2.2020 13:33
Foto

V37l92a73s38t77i55m95i86l 25K72r79a81u50s 3343174614203

Souhlasím s tím, že nenávist většiny našich občanů vůči habsburské monarchii byla po skončení první světové války opravdu veliká. Není se čemu divit - spousta padlých a raněných mužů na frontách, bída civilního obyvatelstva v týlu. A s tím se svezla i nenávist vůči katolické církvi, kdy spousta lidí po válce z této církve vystupovala a přihlašovala se k církvi československé.

Z tohoto hlediska je do značné míry pochopitelné i tehdejší stržení Mariánského sloupu davem. Od té doby už však uplynulo přes 100 let. Dnes je to už víceméně dávná historie a mohli bychom to hodnotit už bez emocí.

+2/0
16.2.2020 14:14
Foto

J13a49r49o67m72í57r 98P78e70t84ř63í79k 6274701129758

Problém je, že i nyní katolici promrhali u většiny našich občanů veškeré sympatie neuvěřitelnou chamtivostí katolických církví s jakou šli po majetku, který vybudovali naši předkové.

Katolíci v Parlamentu neváhali prosadit svoje zájmy i s pomocí poslance odsouzeného za korupci, čímž ztratili jakékoliv sympatie většiny našich občanů (uvádí se 80%).

Myslím si, že Mariánský sloup vyvolává takové emoce, protože po třicetileté válce se katolíci chovali brutálně a nyní zase chamtivě.

+1/−3
16.2.2020 14:43
Foto

V35l96a10s64t76i81m81i25l 37K27r61a67u90s 3243824984463

Obnovu Mariánského sloupu bych nespojoval s "církevními restitucemí". Onen zákon schválený parlamentem pojednává o odluce církví od státu. Jeho součástí je i majetkové vypořádání státu s církvemi. Pokud se o tomto zákonu mluví jako o "církevních restitucích", jedná se o účelovou dezinterpretaci.

+4/0
16.2.2020 16:16
Foto

J91a92r44o84m94í63r 44P74e59t17ř70í41k 6164961119778

Souhlasím s Vámi, že mezi církevními restitucemi a obnovou Mariánského sloupu není žádná přímá spojnice.

Pokud bych měl mluvit za sebe jako ateista, tak církevní restituce (ať už je nazveme jakkoliv) vzhledem k jejich výši a způsobu prosazení se mne osobně jako daňového poplatníka dotýkají, což mi vadí.

Co se týká obnovy Mariánského sloupu, ten je mi v dnešní době celkem lhostejný a jako obnovu kulturní památky bych jej za jiných okolností i uvítal.

Ale humbuk kolem něj, kdy se skupině katolíků podařilo tento sloup prosadit z politických důvodů proti vůli velkého procenta našich občanů nepokládám za šťastné řešení a přispěje spíše ke zvýšení napětí mezi našimi občany, než ke zvýšení sympatií vůči katolíkům.

Toto ostatně dokládá i článek pana Stejskala, se kterým se ztotožňuji.

+1/−3
16.2.2020 17:03
Foto

J16i24ř37í 16K95i43n31d67l 2348407553957

Je zajímavé že většina Čechů bojovala na straně Rakouska a nábor do Čs. legií se nedařil. Jak vypráví dokumenty a pamětníci, tak po zboření Mariánského sloupu, na jeho místo přibíhali obyvatelé Prahy a byli tím činem rozhořčení, plakali a na místě se modlili. Považovali to za obrovskou ztrátu. On byl postaven ne na žádost Rakouska, ale na žádost obyvatel Prahy za zázračnému zachránění části Prahy před Švédy. Pražané jej tehdy považovali za svůj.

+2/0
16.2.2020 18:01
Foto

J40a86r55o11m64í43r 34P77e66t89ř40í42k 6654891269738

Jak prokázala historie, tak za svůj pokládala Mariánský sloup zřejmě jen katolická část Pražanů.

Ostatní Pražané v něm viděli symbol poroby. Jinak by jej nestrhli.

0/−2
16.2.2020 18:40
Foto

L21u82k30a29s 60F89i84k10r 8551910496581

Strihli jej Zizkovaci - tehdy obcane samostatneho mesta a ne Prahy ... Takze zase lzete.

+1/0
16.2.2020 18:47
Foto

J71i76ř60í 63K18i48n44d71l 2618687763727

Pane Petříku, jako vždy máte špatné, ale velmi špatné informace. P r a ž a n é jej nestrhli. Hluboký omyl, ale u vás nic divného. Vy rád žvaníte, že ???

+1/0
16.2.2020 18:52

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz