Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

B96o87h21u39m28i90l 72M56i64c27h36a51l 3825394315131

Trať z Haify do Bejt Šean (a dále Afuly) údolím Jezreel je od roku 2016 v provozu. Historicky to byla úzkorozchodná železnice z roku 1896, která po válce za nezávislost zanikla - byla to jediná úzkorozchodná železnice v Izraeli, takže její obnovení bylo neekonomické. Nová trať standardního rozchodu Atlit-Haifa-Afula-Bejt Šean byla otevřena v roce 2016.

Horší to je na Jordánské straně, z Jordánského údolí bude potřeba vyjet hodně vysoko: údolí Jordánu je 200m pod hladinou moře, Ammán je přes 700m nad hladinou moře.

0/0
doporučit
6.11.2018 8:31
Foto

L17u13b46o47m94í26r 34S58t40e51j19s92k74a82l 1646734718402

Nicméně už za Otomanské říše existovalo napojení z Haify na trať Damašek - Ammán - Medina (v Transjordánsku), takže by to převýšení nemělo představovat zásadní technický problém. Děkuji za konstruktivní příspěvek.

0/0
doporučit
6.11.2018 9:42

B21o28h54u41m18i68l 21M87i85c28h41a54l 3785144445931

Ano, údolím Bikáa to jde taky, a trať z Ammánu tím směrem i vede - jenže Sýrie žádný přístav nemá, Libanon nemá pod kontrolou vlastní území a tunel mezi Libanonem a Izraelem je zazděný. Tam tudy žádný vlak jen tak neprojede, a navíc je to o hodně delší.

Ty železnice otomanské i mandátní byly vesměs úzkorozchodné (i ta původní Tel Aviv-Jeruzalém).

0/0
doporučit
6.11.2018 9:57

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz