Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l98a22d49i80m25í80r 38H89a31v76r87á83n30e14k 7906746310437

Karma, jsem rád, že jste na LČ reagoval. Je to hafík, který jen nenávistně štěká za svými vraty, neboť kdo nepovoluje diskusi je srab!

+23/0
doporučit
26.9.2018 8:17
Foto

T85o58m23á71š 25V76o59d14v35á10ř28k67a 3173231187674

Pan Čermák neotvírá diskusi, přitom píše poměrně provokativní články. Pisatel podobných článků musí čekat, že čtenáři budou reagovat. Pokud jim nedá možnost, považuji to z jeho strany za jistý druh pohrdání čtenáři a strach z reakcí.

+11/0
doporučit
26.9.2018 9:57

F66e31r79d34í12n32a44n14d 50Z62i87l12c21h73e20r 7126940762456

Čermák je dogmatik pro kterého jediný správný názor je ten, který má jeho prezident Zeman.Ke všemu je to ještě skautský vedoucí a učitel...svoje děti bych mu nesvěřil ani náhodou.

+11/0
doporučit
26.9.2018 9:03

J81a92n 37Z95i71e31g21l55e37r 1701626691738

Zasloužená karma. Já sdílím protihusitské postoje, husity považuji za neštěstí této země a stejně tak si myslím, že po roce 1620 u nás nebyla doba temna, ale barokního rozkvětu. Ovšem vždy se budu bít za to, aby moji názoroví oponenti mohli svobodně říkat opak. Nechtěl bych se vrátit do komunistických dob, kdy se hlásal jen jeden správný názor na historii.

+10/0
doporučit
26.9.2018 9:18

M74a62r47t68i93n 95K41a62v23k18a 4306621882562

Jinak, asi bych nedával Benešovi za vinu, že nakonec přijal Mnichovský diktát. Zpětným pohledem je možné říci, že to sice nebylo vzhledem k národní cti nejlepší řešení, ale vzhledem k tomu, že Československo vyšlo z války jako jedno z nejméně poškozených to rozhodnutí nebylo špatné.

Benešovi však jde dávat za vinu věci, která nás dostali pod kuratelu Moskvy a vedly k nastolení komunistické diktatury.

1943 smlouva se SSSR, navzdory exilové vládě, navzdory našemu spojenci Velké Británii, Košický vládní program a vyšachování pravicových stran z podílu na politické soutěži. Ustoupení komunistům v roce 1948 během vládní krize.A v neposlední řadě i to, jak se zachoval k JUDr. Háchovi v roce 1945.

+9/0
doporučit
26.9.2018 10:12
Foto

T92o61m89á26š 72F40l77a36š73k39a 5355185136901

Tady je dnes hrdinů co bojuje proti ČT (jako např. nějaký Josef Havránek), ale zdalipak tak hrdinně taky bojovali před rokem 1989 proti ČST?

Jinak karma a na p. Libora Čermáka nemá cenu ani reagovat, ani ho číst.

+12/−2
doporučit
26.9.2018 8:29

J76i17r42k87a 92L23i36b58e36ň50s17k97ý 4442811684839

Dejme tomu, že bychom bojovali a za měsíc, za dva prohráli. V boji by padlo snad 50 000, snad 100 000 mužů a během války by na nás dopadla nacistická odveta: stejně jako v Polsku. Dejmetomu, že bychom ztratili dalších půl milionui lidí. Dnes by lidé debatovali na Idnes: Neměli jsme jim radši ty Sudety odstoupit? Nebylo by tolik zbytečných mrtvých a neměli bychom vybombardovaná hlavní města. - Debaty o tom, zda jsme měli bojovat , by se mohly přirovnat k úvahám, zda jsme radši neměli - tedy král - radši vyhrát u Bílé Hory. ..Co by kdyby opravdu nemá valný smysl. - Kdyby Němci nešli do války, měli dneska větší území, které by sahalo až k Rusku a němčiny všude po Evropě - i v Rusku.

+8/0
doporučit
26.9.2018 12:28
Foto

E16m43r82i73c27h 93S47o54n89n39e94k 7485874172434

R^Naprostý souhlas. Libor Čermák sice nedávno plamenně horlil proti cenzuře, ale sám je povahou cenzor. Inu, nejtvrdším kritikem bývá neúspěšný diletant.

+8/0
doporučit
26.9.2018 9:15

M85a92r50t85i16n 74K42a69v75k30a 4446351482192

Čermáka nečtu, ten všude cpe ufouny a ilumináty.

Co se týče pohledu na Mnichov, tak jiný pohled měl Beneš, jiný armáda, jiný lidé v ulicích. Obraz dějin jde složit až na základě všech těchto, mnohdy odlišných pohledů.

Dnes se opět omílá, zda jsme se měli bránit. Zase se srovnává velikost naší armády a její vybavenosti, přičemž komentátoři mnohdy vše zakončí. Neměli jsme se bránit, byli jsme slabší. Což je také jeden pohled, ovšem který nebere v úvahu další prvky a tou je geografická poloha, členění apod.Odhodlanost národa.

Věci se však mají tak, že každá myšlenka, každý střípek je vždy přínosem. Udělal Beneš správně? Udělal Beneš chybu? To už se dnes nedozvíme. Nedozvíme se to nikdy. Protože historie nezná kdyby, a proto ani nezná vývoj, po kdyby. ;-)

+5/0
doporučit
26.9.2018 8:33
Foto

V73l94a95d67i88m32í90r 34K38r72o82u68p87a 8967638271872

Souhlasím s Vámi, vidím to stejně, jako Vy. Občas mě ČT nakrkne, ale tentokrát si myslím, že jí pan Čermák ve svém místy až hysterickém článku křivdil. Já tam jasně slyšel, že ne že ty neobvyklé myšlenky o Mnichovu pokládá ČT za hotovou věc, ale že se pokusila předložit i neotřelé názory na tu dobu, hlavně co se pohledu pana Tesaře týká. A souhlasím s Vámi, že šlo jen o kamínek do diskuse a nejednalo se o nějaké plánovité zkreslení minulosti ze strany ČT. R^ Vám karma.

+4/0
doporučit
26.9.2018 9:10

P69e28t16r 30D15r93a95p61a18l 4724731163

ono je jednoduché koukat na dějiny s odstupem desítek let, se znalostí následných dějů. Teď s výročím se samozřejmě vyrojí zase spousta generálů, co bude tvrdit, jak jsme to měli tomu hitlerovi nandat

+4/0
doporučit
26.9.2018 8:20

O53n82d67ř97e44j 25F43i98l80i97p84c51z61y63k 8764123468861

Jo, Beneš to udělal skvěle .

Vyzbrojil 40 německých divizí a u ušetřil rok práce německých zbrojovek, které jely

na plné obrátky.To je ten druhý aspekt, který čecháček nevidí.Rv

+4/−1
doporučit
26.9.2018 10:47

P44e15t57r 41L73a17n42g87e68r 6105105150792

Čermáka jsem nečetl. A ani jej nikdy nečtu, je celkově poněkud mimo realitu. Takže čerpám jen z toho co jste napsal vy. A mohu s vámi jen vyjádřit souhlas. Navíc napsáno s velkým citem.

+3/0
doporučit
26.9.2018 11:12

J58i27ř27í 83K89i24n69d53l 2818297283167

V září 1938 mělo Německo 52 bojeschopných divizí, vhodných k nasazení v poli. Žádná německá ještě nebyla tanková. Proti Československu mohlo německé velení rozvinout pět armád s 39-41 divizemi, v tom byly všechny rychlé a obrněné části – tři tankové divize a jedna brigáda, čtyři divize motorizované a tři až čtyři lehké. To byly veškeré pozemní síly, které mohlo Německo použít; k všeobecné mobilizaci, kterou Hitler hrozil, nakonec nepřistoupilo.Německá vojska nebyla úplná. Snad žádná divize neměla plánovanou organizaci a plné počty. Pěší pluky byly zpravidla jen o dvou praporech, praporům často chyběli kulometné roty. Třicet pět chybějících praporů představovalo hodnotu pěchoty téměř čtyř divizí. Neúplné bylo i polní dělostřelectvo. V počtech svazků byl poměr sil mezi německou a československou armádou celkem vyrovnaný. Německá armáda ovšem měla značnou převahu v technice. Proti 2400 německým letadlům mohlo Československo nasadit jen 1514 Tankové jednotky neměly plný počet strojů, zvláště organizace lehkých divizí byla neúplná. Československá armáda měla 340 tanků s kvalitní kanónovou výzbrojí a 70 tančíků. Pouze 180 německých tanků vyrobených do konce roku 1938 mělo kanónovou výzbroj, ovšem se slabšími balistickými vlastnostmi. Německé protitankové kanóny ráže 37 mm „vynikaly“ zcela nepatrnou průbojností.Silnou, hodnotnou a nebezpečnou zbraň představovalo německé letectvo. Trpělo však nedostatečným výcvikem pilotů i malou zásobou pohonných hmot. Ta ještě 1.září 1939 stačila právě jen na jeden a půl měsíce, a teprve po dalších osmi měsících ji bylo možno dostatečně pokrýt. V roce 1938 se německému letectvu nedostávalo ani pum .Předností německé armády měl být vysoký stupeň motorizace, s její pohyblivostí to však bylo horší.

+2/0
doporučit
26.9.2018 11:22

O70n42d63ř68e50j 26F92i24l31i37p67c58z21y18k 8604653558561

Za to, že sudetští Němci, Maďaři a Poláci nebyli ochotní moc bojovat za Československo může zčásti i silně nacionalistická politika první republiky.

I když jeden můj strýc, těšínský Polák, si velice pochvaloval morálku a připravenost

jednotky, kde narukoval za mobilizace / dělostřelci /, přátelský vztah důstojníků

k vojákům, když se pak vracel na Těšínsko, které zrovna zabírali Poláci,tak ho kontrolovala polské hlídka, pán důstojník na koni a dva vojáčci v ušmudlaných kabátech, kvéry na špagátech....

+2/−2
doporučit
26.9.2018 11:30

J42o97s74e27f 35S33l43a78v86í87č75e42k 4623856396353

U podepsání nikdo z představitelů ČR nebyl, takže to byla zrada Francie a Anglie. Bylo to jednání o nás bez nás. Úvahy o tom co Beneš chtěl nebo nechtěl udělat jsou bezpředmětné. Může mi někdo vysvětlit proč by tam Beneš nebo někdo z ČR nebyl pozván, když tu dohodu tvořili a chtěli podepsat? Je to pouze žvanění na obhajobu zrady. Podívejte se jak se na Mnichov francouzští a britští představitelé dívají dnes, je to poučení pro zítřek. Churchil je po smrti, jeho názor na Mnichov už nikdo nezná a nikoho nezajímá.

+1/0
doporučit
30.9.2018 14:59

D12a73n77i29e27l 83Č17e89r58n31ý 8594685725818

"vítězství jisté myšlenky prezidenta Beneše, který byl ochoten učinit bolestné územní koncese (ústupky) ve prospěch Německa – v zájmu zachování míru, který byl tehdy velice vážně ohrožen a prezident si toho byl velice dobře vědom."

Jenže Beneš smlouvu nepodepsal a Češi k podpisu nebyli připuštěni

+1/0
doporučit
26.9.2018 15:07
Foto

N62a14ď96a 35D85u29b41c52o17v40á 7355700394155

Díky za článek a ještě větší dík za fundovanou diskusi. Obdivuji se znalostem historie některých diskutujících.

+1/0
doporučit
26.9.2018 12:19

O47n87d74ř80e28j 85F15i86l87i36p38c58z90y83k 8684143738731

Článek 86[editovat]

Stát československý tím, že svoluje k jejich zařazení do smlouvy s Čelnými mocnostmi spojenými a sdruženými, přijímá ustanovení, která tyto mocnosti budou pokládati za nutná k ochraně zájmů těch obyvatelů v Československu, kteří se od většiny obyvatelstva liší rasou, jazykem neb náboženstvím.

článek versaillské smlouvy

+1/0
doporučit
26.9.2018 10:44
Foto

J16a14r34o71s45l37a98v 20H92e58r65d47a 5931555539125

R^

+1/0
doporučit
26.9.2018 10:31

T52o69m55á78š 50B85í75l75ý 2255700957

Jenom škoda, že nám také "jiný" pohled a nový kamínek do skládačky nenabídla ČT v případě jiného výročí a to 21.8.1968. :-P

+1/−1
doporučit
26.9.2018 12:15
Foto

J36a37n 56P83e13c65h61a 7641346796753

Souhlas a karma. O určité, donedávna tajené, aktivní spolupráci E. Beneše na tvorbě Mnichovské dohody se dnes už ví.

0/−1
doporučit
27.9.2018 2:30

Z46b80y17n91ě55k 30H50a41l81u15z88a 5413980578932

K tématu doporučuji knihu Jana Tesaře Mnichovský komplex. Pokud vám tedy nebude vadit, že bourá pohodlné klišé o zradě západních velmocí.

0/−1
doporučit
26.9.2018 11:16
Foto

L32i30b38o58r 56Č74e40r72m82á46k 2742629806424

Děkuji za propagaci mého článku

0/−12
doporučit
26.9.2018 9:01







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz