Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i34ř12í 78Ř69e33z83n63í13k 4542422563455

Věříme přece, že řišskoněmecký národ chce, aby v českých zemích byl klid a aby se zde vytvořila nová důvěra a nová naděje do života, aby zmizely jakékoliv možnosti trpkosti a svárů mezi velkým národem německým a malým národem českým. Německý národ je desetkrát početnější národa českého. Proto můžeme my, Češi, od německého národa očekávat klidné posuzování situace a rytířské zacházení s českým národem, který se ničím na německém národě neprovinil. " (Dr. Václav Sedlák. Upřímné slovo k politikům německého národa. Přítomnost 14. června 1939, č.24, s. 361).

Uvedená citace je z pohledu čtenáře vskutku vlevo dole na první straně.Hra je dohrána.

Zeman neřekl ve vystoupení na konferenci, že autorem článku je Peroutka

Cituji: Jeden z největších českých novinářů Ferdinand Peroutka uveřejnil v prestižním časopise Přítomnost článek s titulkem „Hitler je gentleman“.

0/0
28.5.2018 6:59

M92i60l83a16n 35B66í42l29e18k 5544659441

Snažíte se hezky, ale naprosto mimózně. Pan Zeman totiž stále trvá na tom, že článek s nadpisem "Hitler je gentleman" napsal Peroutka. Sám prezident by vaše vysvětlení poslal do háje;-)

+1/0
28.5.2018 7:13

J81i14ř80í 40Ř72e83z27n92í28k 4122712513745

Na té konferenci jasně použil termínu "zveřejnil".

0/0
28.5.2018 7:56

M26i73l14a13n 72B80í90l20e18k 5234939451

Prezident ovšem stále trvá na existenci článku "Hitler je gentleman"; jiné varianty (článek s tímto titulkem od jiného autora, Peroutkovy články s jiným nadpisem atd.) odmítl.

+1/0
28.5.2018 9:12

J91i75ř44í 98Ř52e19z78n45í44k 4872282123325

Dělá si legraci z pražské kavárny.

0/0
28.5.2018 10:19

J39i70ř25í 63Ř27e89z87n42í40k 4182922373265

Je to sice možné, že nakonec něco takového mohl dodatečně říci, aby podpořil nafukování mediální bubliny. Ale tady jde o výchozí situaci, kdy vystartovala do boje společnost f.p. s ručením omezeným.

0/0
28.5.2018 10:30

M45i72l73a33n 72B90í86l93e80k 5174829921

Výchozí situace je taková, že byla vyřknuta lež/pomluva, na které její autor tvrdošíjně trvá. Jste tedy pro to, aby se ve veřejném prostoru bohapustě lhalo, oběti se nebránily, bulvární časopisy mohly psát naprosté výmysly...Neberu vám váš postoj, ale leckdo ho bude považovat za poněkud zvrácený;-)

0/0
28.5.2018 11:00

J75i92ř91í 15Ř40e37z55n12í79k 4422202753565

Je to jenom na čtenářích, divácích, aby se v tom zorientovali. Ale aby soudy řešily, zda do bibliografie článků Peroutky patří o jeden článek více, nebo méně, považuji naprosto mimo mísu.

Takových sporných článků je nekonečné množství. Z antické a středověké literatury nám často zůstaly toliko názvy.

0/0
28.5.2018 18:20

M90i33l15a13n 60B66í50l70e36k 5734169701

Ano, potvrzujete, co jsem napsal. Bojujete za bulvární časopisy, prolhané politiky, nácky atd. atd. aby mohli beztrestně pomlouvat, vést dehonestační kampaně.

0/0
29.5.2018 6:56

J20i25ř37í 25Ř38e58z62n42í69k 4512962943375

„Nesouhlasím s tím co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat." https://citaty.net/autori/voltaire/

0/0
29.5.2018 7:09

J10i79ř46í 35Ř46e12z62n97í76k 4802662803905

A spokojil byste se s tímto?

Omlouvám se, ale článek s nadpisem Hitler je gentleman jsem nebyl schopen najít.

0/0
26.5.2018 6:46

M30i49l41a31n 48S29t85e43h30l22í28k 7850509833571

Ne. Pokud něco nejsem schopen dokázat, nemohu taky nic tvrdit. Takže jediná omluva je - omlouvám se, spletl jsem se. Ale na to narcis Zeman nemá.

+1/0
26.5.2018 9:07

J43i85ř49í 35Ř20e75z60n86í14k 4452892703525

A jak mák dokázat, že jsem viděl fatu morganu?

A taky jsem viděl článek v Tvorbě, který vysvětloval zcela jinak odvolání generála Bartíka z postu kontrarozvědky na MV v r.1946 , zcela jinak, než je tento případ obvykle osvětlován, a to dokonce samotným panem generálem. A teď už ten článek dva roky hledám. To mám o tom mlčet?

0/0
26.5.2018 20:00

M71i42l43a69n 43S46t38e22h10l47í12k 7760189923781

Vy ovšem nejste prezident republiky, jehož výroky sleduje celý národ. V takové funkci je na místě méně mluvit a více přemýšlet.

+2/0
27.5.2018 11:24

J66i28ř48í 94Ř28e15z64n89í41k 4402702253685

To je pravda. Zeman se příliš spolehl na svou paměť. Ve skutečnosti tam jde o to, že pode příměrem ve změní němečtí politici jsou rytíři použitém v textu článku na titulní straně je podepsán jinak zcela neznámý Sedlák.

A Zeman si to zapamatoval ve zkratce Hitler je gentleman. Mám ho kvůli tomu vyloučit z prezidentování?

0/0
27.5.2018 17:11

S62i36d85n58e57y 42S70i86s78k57a 3517142542445

Omluva by stacila.

+1/0
27.5.2018 17:19

J42i47ř47í 58Ř11e81z80n29í85k 4952932513475

A co jiného jsem řekl v úvodu diskuze?

0/0
27.5.2018 18:06

S17i52d12n38e72y 31S68i58s73k61a 3527282742315

S vasim typem omluvy bych se nespokojil ...

0/0
27.5.2018 20:32

J90i87ř69í 95Ř90e73z69n32í51k 4932812683425

Nemá smysl po někom požadovat omluvu, že si něco špatně zapamatoval, zvláště když jeho omyl dobře vysvětlitelný.

0/0
28.5.2018 8:12

M87i43l50a88n 63B16í93l63e44k 5754299781

A vy byste se s takovouto omluvou spokojil? Tedy že by se mohlo ve veřejném prostoru libovolně lhát a pomlouvat (s odkazem na neexistující prameny), přičemž by pachateli stačilo prohlásit: Ještě jsem onen zdroj nenašel?

+1/0
26.5.2018 9:37

J81i84ř84í 68Ř85e93z39n35í60k 4882402263105

No spokojil, taky nejsem schopen najít Vaše ponožky, které jsem určitě viděl.

0/−1
26.5.2018 19:51

M13i77l77a83n 10B17í55l14e88k 5804259321

Tak si zkuste zauvažovat, zda by vám taková omluva stačila, i pokud by se jednalo o nějakou perfidní lež, která by zasáhla vás (či vaše blízké). Asi byste tak blahosklonný nebyl - a bylo by to tak správně, protože beztrestné šíření pomluv a dehonestací by mělo dopad na celou společnost.

+1/0
27.5.2018 16:58

J72i87ř22í 79Ř66e56z21n49í27k 4182872833635

Peroutka byl formálně odpovědný za to, co se objevilo minimálně na titulní straně jeho časopisu, takže pokud se tam objevil text Němečtí politici jsou rytíři, padá to na jeho hlavu.

0/0
27.5.2018 17:13

M65i98l52a42n 80B97í12l34e87k 5604379261

Nebyl ten název článku trochu jiný?

Každopádně vaše argumentace správná není. Že se v oné tragické době v Přítomnosti objevovaly statě, které jsou z dnešního hlediska nepřijatelné (ale kdo aspoň trochu ví cosi o tehdejší temné době, dokáže je pochopit), přece neznamená, že můžeme libovolně "citovat" nadpisy neexistujících článků. A to platí obecně.

0/0
27.5.2018 18:09

J78i44ř68í 73Ř74e92z14n69í45k 4222162263555

Šlo o parafrázi, hyperbolu, nadsázku, nikoliv o citaci o s odkazem na ročník a stránku.

0/−1
27.5.2018 18:26

M92i42l28a75n 81B94í89l92e30k 5434189121

Teď přesně nevím, o čem přesně píšete.

Pan Zeman snad mluvil a mluví o konkrétním článku od konkrétního autora s konkrétním titulkem:-)

+1/0
27.5.2018 18:45

J70i17ř81í 22Ř97e83z37n84í63k 4872212523755

Zkrátka si to zapamatoval ve zkratce. Jinak se přece omluvil za to, že ten článek nenašel. Co více chcete? Z historického hlediska je lhostejné, kdo co řekl, pouze je rozhodující, co bylo řečeno, a tedy patří ke koloritu doby, v níž nebylo možné zpívat s anděly, ale bylo možné toliko výt s vlky. A Peroutka v masce Sedláka začal výt s vlky.

0/0
27.5.2018 20:37

M52i24l82a24n 27B52í91l36e86k 5874649831

Kdyby o vás někdo důležitý před celou republikou prohlásil, že jste napsal článek "Prznitel dětí je gentleman" a obvinil vás z fascinace ze sexu z dětmi - rozumím tomu dobře, že byste se spokojil s omluvou autora oné pomluvy, že onen článek jen nemůže najít? (Nápověda: nemalá část lidí by si tuto případnou omluvu přeložila tak, že článek skutečně existuje a vy jste brutální pedofil).

0/0
27.5.2018 21:19

J57i16ř64í 47Ř32e58z10n59í70k 4132852313565

Tak to ale nebudu řešit u soudu občanskou žalobou směřovanou na kalamář pana prezidenta. Obrátím se na policii.

A nebylo to před celou republikou. Bylo to na jedné konferenci. Idnes o tom informovala, ale dle krátké diskuze k tomuto článku nikdo v tom nespatřoval nic závadného. To by asi čtenářům obvinění z prznění dětí tak nepřidalo, protože tady jde o obvinění z trestného činu. Celou záležitost rozvířila až Společnost Ferdinanda Peroutky a paní Kaslová, o níž nikdo asi do té doby netušil, že se jedná o vnučku Peroutky. Takže uvedenou zkratkou nemohla se cítit dotčená.

0/0
28.5.2018 7:07

M46i38l78a40n 90B15í31l74e10k 5394799161

Spokojil byste se s omluvou, že článek, který vás implicitně usvědčuje z pedofilie, nelze najít (tedy že existuje - a tím i vaše fascinace zneužívání dětí)? Samozřejmě že nikoli, i když tady budete dál předvádět verbalistická cvičení;-)

+1/0
28.5.2018 7:18

J78i12ř90í 26Ř75e83z28n26í38k 4502772713475

Určitě bych se spokojil, ale rozhodně bych nepožadoval omluvu po tužce daného pomlouvače.

0/0
28.5.2018 7:58

M40i38l21a92n 15B48í38l60e67k 5794249231

Ale nespokojil, pokud tedy jste člověkl z masa a kostí a máte příbuzné - protože onou pomluvou by trpěli hlavně oni.

0/0
28.5.2018 9:04

J94i94ř82í 43Ř18e56z75n84í40k 4532552193435

Ale vy používáte poněkud zavádějící příklad. Skutečně nemohu vědět, zda někde nepublikoval článek s titulkem Hitler je gentleman. Do toho půjde jedině ten, kdo se chce sám zviditelnit. Což se paní Kaslové podařilo. A občanské žalobě důkazní břemeno leží na straně žalující.

A Zeman si říká, negativní reklama také reklama. Což je pro každého politika ten nejdůležitější kapitál.

0/−1
28.5.2018 10:27

M93i29l66a14n 27B95í59l17e92k 5604759191

Ale vždyť my také nemůžeme vědět, zda jste někde nepublikoval článek "Prznitel dětí je gentleman". Tento váš článek ne/existuje stejně jako Zemanem zmiňovaný "Hitler je gentleman". A pokud někdo vyřkne nehoráznou lež/pomluvu, měl by se omluvit, nebo doložit svoje tvrzení. To přece řekl i soudce Novosad, tedy že prezident měl právo pronést svůj názor, že Peroutka selhal (aniž by soud zkoumal, zda je to pravda), ovšem v případě článku "Hitler je gentleman" Miloš Zeman nepředložil jediný důkaz existence takového článku a "...proto je nutno uzavřít, že tímto výrokem prezidenta bylo neoprávněně zasaženo do osobnostních práv Ferdinanda Peroutky".

0/0
28.5.2018 10:47

J81i94ř89í 50Ř54e21z31n75í12k 4802872453825

Nemluvím o sobě, ale nemohu se zaručit, že nějaký můj příbuzný něco takového nepublikoval.

A hlavně v případě Peroutky nešlo o pomluvu, ale o začlenění dalšího přírůstku do jeho bibliograife. Vy byste považoval za pomluvu, kdybych Vám připsal autorství Bible?

0/0
28.5.2018 18:26

M30i92l11a86n 16B86í82l12e59k 5204299711

Stále nechápete (resp. podle mě spíš jen děláte, že nechápete:-)), zkuste si přečíst odůvodnění rozhodnutí soudu. Jestliže ani pak nepochopíte, tak se holt nedá nic dělat;-)

0/0
29.5.2018 7:01

P56e49t83r 63B16u11r44i16a34n 4351616844438

Neomluvil se, pouze změnil styl lhaní. Přesto karma.

+1/0
25.5.2018 17:42

M84i41c33h42a40e23l 41P30á31l96k13a 5572299854723

Ano.Napsal jste to přesně.

0/0
25.5.2018 20:05

J91o17s32e83f 70H78e97j70n47a 2214950786526

R^R^R^

0/0
25.5.2018 17:15

J39a57r93o40m25i52r 31L54a58n68c28i95k 4875505346525

Clanek mi pripomina diskuzi TGM co poslance riske rady s "kruparem z namesti". Jednalo se o sluvku "se". V tomto pripade o tom, ze "se" kazi mladez. TGM tehdy namitl krupari, ze sluvko "se" je zvlastnosti ceskeho jazyka, ze v jinych jazycich nic takoveho neexistuje. Namitl, ze neexistije zadne "se", existuje "on, ona, ono". Tedy mladez "se" nekazi, ale nekdo nebo neco ji kazi.

Co s tim ma co delat prezident Zeman? To, ze clanek "se" nenasel, tedy jak "se" mel clanek sam od sebe hledat, tim prichazi zajmena on nebo ona protoze clanek "se" sam najit nemuze. K tak zavaznemu obvineni ktere napada nekoho kdo uz neni nazivu a nemuze se ( za timto "se" je "on" F. Peroutka) zdaleka nestaci pouhe "se". Nekdo tedy chtel nekoho hanobit za kazdou cenu a tim "se" (on) zhanobil sam sebe! Kdo je ten nekdo vsichni vime.

0/0
25.5.2018 16:19

B80o16h85u24m70i23l 26V13a76n24ě63k 5862705852316

Proč chápu postoj prezidenta.

Budu vždycky tvrdit že kardinál Tomášek poděkoval za převedení cca 200 objektů na církev s tím, že církev už nemá další požadavky. Budu to tvrdit navzdory prohláření katolické církve že to Tomášek neuvedl. Budu to tvrdit, prostě proto, že si pamatuji, že to v té době media uvedla.

Možná by mne poněkud zviklalo, kdybych věděl, že nějaká hodnověrná osoba prohledala veškeré zdroje, noviny, televize, radia, internet atd za delší období a na základě toho prohlásila, že se takové prohlášení nikde nevyskytuje. Nicméně se obávám, že by nemohla prohlásit, že prohledala absolutně vše a že se dané prohlášení někde nenajde.

0/0
25.5.2018 15:02

J43i44ř87í 90Ř73e12z71n41í75k 4642282433475

Ale ne, řekl to Mikloško.

0/0
25.5.2018 17:37

D13a87n 82R37o73z28s66í15v20a63l 3810252400904

Není nad čím jásat, on totiž v podstatě nepřiznal nic. Namísto toho aby chlapsky přiznal že takový článek neexistuje a ani nikdy neexistoval tak řekne že udělal chybu že cosi citoval. Čili prohlášení typu aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Rv

0/0
25.5.2018 14:11
Foto

J62i11ř87í 43H83e72r47m83á61n98e59k 4606492182730

Proč by takový článek neměl existovat, když to byl Peroutkuv styl?

0/−3
25.5.2018 14:41

M19i59l52a79n 78S98t88e40h36l22í51k 7290259333791

Kdyby byly ...někde... ryby.

+2/0
25.5.2018 15:51

M16i74c42h21a18e40l 87P30á44l69k98a 5292359824773

Inženýre....zcela nelogická věta,

+1/0
25.5.2018 20:07

D23a77n 57R41o11z14s38í45v61a90l 3730702610314

Pokud ho máte, tak jste boháč. Prezidentská kancelář za něj platí zlatem. R^

+2/0
25.5.2018 20:36
Foto

J41a53r31o60m80í92r 83P27e38t10ř43í31k 6384181199788

Problém je, že to, co se při této kauze vyvalilo na Peroutku je daleko horší, než prohlášení, že "Hitler je gentleman."

A nejhorší jsou Peroutkovy výroky na adresu židů, které soudce Novosad označil za antisemitské.

+1/−4
25.5.2018 12:32
Foto

J79i62ř56í 58H98e72r71m83á32n75e76k 4396792302430

Vnučka, paní Kaslová, asi šlápla do měkkého.

+2/−3
25.5.2018 13:04

S68i35d98n12e26y 76S67i53s89k92a 3947492572975

V tom mekkem se vy valite cely zivot ...

+1/−2
25.5.2018 17:29

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz