Diskuse

Hledání Boží hory

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J32a58n 10R98á41ž

5. 4. 2018 18:11

K místu biblické hory:

Když jsem před lety, kdy se dalo celkem bezpečně jezdit po poloostrově Shibh Jazīrat Sīnā' , zkráceně Sinaj, hledal podle mapy provšechny náboženství svatou horu Sinai, nikdo mi nedokázal poradit. Až jeden Beduín mi ukázal jak se dostat ke klášteru svaté Kateřiny, což prý je místo, kde Bůh sdělil všemu lidstvu, jak má žít v pravdě. Na blízké hoře, kterou místní nazývají Gebel Mūsa, jsou kameny s nápisy v arabštině a hebrejštině, oznamujících toto sdělení Boha lidstvu, ale i křesťanská kaple. Čili je to místo staleté symbiózy všech světově dominantních náboženských směrů.

U mne návštěva této hory a meditace na vrcholu při západu a následně i východu slunce, vytvořila předpoklad odklonu od ateismu k víře v Boha bez zatíženosti dogmaty jakéhokoliv náboženství.

Později jsem zjistil, že nejsem sám, kdo měl při pobytu na té hoře podobný mystický zážitek.

PS Jak v muslimské, tak židovské i křesťanské mytologii je území, kde stojí klášter sv.Kateřiny právě tím místem, kde Mojžíš pásl ovce a spatřil hořící keř z nějž promluvil k němu Bůh.

1 0
možnosti
RS

Ex 15,4 Vozy faraónovy i jeho vojsko svrhl v moře, v moři Rákosovém utonul výkvět jeho vozatajstva.

1 Královská 9, 26 Král Šalomoun dal také udělat lodě v Esjón-geberu, který je blízko Elótu na břehu Rákosového moře v edómské zemi.

Víš, kde je Elót? To je dnešní Eilat, v Akadském moři. Tuto informaci jsem si včera nechal pro sebe, do diskuse, bohužel nikdo nechtěl diskutovat. :-);-) Je to z ekumenického překladu. Viděl jsi všechny 4 videa? Nebo raději věříš archeologům?

0 0
možnosti

Žádná taková hora nebyla. A vy to víte.

0 1
možnosti
Foto

J36a84k52u24b 39R19o81t29h

5. 4. 2018 17:31

A jakpak to ráčej s takovou určitostí tvrdit?:-/8-o

2 0
možnosti