Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L16i77b31u94s23e 60P78a25l50k29o23v68a 6140804698167

nejlepší je že nikdo ze zdejších odborníků na Řecko nezmíní že v roce 1456 vtáhli do Athén turečtí otomani a byli tam až do roku 1833 takže skoro 400 let těch slavných řeckých dějin koinciduje s tureckým sultanátem a území spadalo pod Otomany

a když jsme u těch symbolů- Britové si na sultánovi vynutili svolení odvézt z Akropole acheologické pojklady a tak například sochy z Akropole-symboly velikosti Řecka a jedny z nejkrásnějších skulptur jaké byly kdy vytvořeny-jsou v Britském muzeu ̈ britský diplomat Thomas Bruce lord Elgin tak mohl odvézt z Řecka-tehdy části tureckého sultanátu co našel a po dvě desetiletí tak systematicky vyvážel to nejcennější - v knize o řeckých památkách to Giorgo Dontas nazývá obrovskou krádeží uměleckých děl nevyčíslitelné hodnoty

0/0
7.9.2017 22:20

K46a28r19e66l 79J45e14l83í48n42e88k 1811557485334

Trapný letákový národ by se mi chtělo napsat.

Když taky byl zoufalý minulý systém, tak většina lidí držela velmi pevně hubu a krok.Teď kvůli obalu na jogurtech budeme pořádat křižácké výpravy a budeme ten nejkřesťanštější národ pod sluncem.Opravdu trapný letákový národ jsme.ANO, Lidl je pitomej, že takový blbosti dělá.Chce být přehnaně neutrální.Lépe je zachovat autenticitu, vždy.Ovšem naše přehnaná reakce ukazuje, že jsme stále malý, zakomplexovaný národ.

+2/−1
6.9.2017 22:30
Foto

L38i50b57u13s92e 40P18a90l67k37o75v45a 6680794468937

souhlasím pane Jelínku také si říkám kde byli všichni tihle boží bojovníci když komunisti odsvěcovali a bourali kostely nebo v klášterech dělali vojenská skladiště-u Staroměstského náměstí je kostel svatého Michala-je pravda že byl odsvěcen už za Josefa II. ale pořád je to bývalá sakrální stavba a přesto kdy se tam před pár lety dělal podnik s programem ne nepodobným pánským klubům a bordelům, tak bylo ticho po pěšině:-/

+1/0
7.9.2017 20:02

I80v46o 35B69o38u90š33e 5602707728

Treba zase by nektere krestanske fundamentalisty urazely krestanske symboly na piksle s jogurtem. To si nevyberete.

0/0
6.9.2017 12:59

J46á55n 80B71o95k69o11r 9950840276554

Nie som veriaci, no aj mne vadí to urezanie krížov. Mám proste averziu voči prekrúcaniu faktov, či prepisovaniu histórie len na základe akejsi politickej korektnosti. Či sa nám to páči, alebo nie, naša kultúra a tradície sú späté s kresťanstvom, tak prečo sa tváriť, že to tak nie je? To už rovno môžeme tie kostoli odpalovať, ako to robí islamský štát. Černoch v letáku mi taktiež nevadil, tam by sme mohli maximálne tak diskutovať o tom, či je vhodné použiť na prezentáciu sortimentu černošského modela pre väčšinou belošských zákazníkov, hoci mne osobne je to jedno.

+1/0
6.9.2017 9:49

Z77d76e75n37k37a 50S39v13o98b44o14d12o47v17á 2452308784943

Lidl svou idiocií znechutil, urazil ... snad všechny normálně myslící lidi, nejsem katolička, ale za ty smazané kříže by "autor" onoho nápadu zasloužil pařáty urazit.

+1/0
5.9.2017 21:14

I46v27a96n41a 29Z92b62u19b95n40o16v43á 7721931286

No vidíte, konečně vám to došlo. Mně vadil uz ten cernoch. Ne on osobne, ale ta reklama. Tím tvurci urazili bilou vetsinu ktera v jejich obchodech nakupuje. Nebo komu to obleceni bylo urceno?

+1/0
5.9.2017 17:58

I48v13o 68B58o41u11š49e 5922567708

Cernoch vam nevadi ale ta reklama ano,.... co presne vam na te reklame teda vadi, vy bila vetsino?

0/0
6.9.2017 12:53

K37r42y53š42t63o60f 48L32a10n47í98k 1589450575825

proc jen recky? oni mají na kriz nejaky patent?

0/0
5.9.2017 13:09

R74u27d54a 97S96l65a71v19í82k 5983148756701

Řecké dějiny? Myslíte bohy z Olympu?

+1/−3
4.9.2017 14:10

J46i92ř96í 34S49v70o90b59o18d76a 9415798663216

Také celý Nový zákon Bible byl napsán řecky. A již ve třetím století před naším letopočtem nechal egyptský král Ptolemaios II. Filadelfos shromáždit dvaasedmdesát učenců, aby přeložili hebrejskou Bibli do řečtiny, což byla jakási "angličtina" starověku. Vznikla tak Septuaginta – mimořádné dílo, které se díky svému rozsahu zařadilo mezi první mezinárodní překladatelské projekty světa.

+2/0
4.9.2017 18:17
Foto

L71i56b28u88s66e 21P75a66l82k93o93v58a 6150654338707

R^správná poznámka pane Slavíku každého při termínu řecké dějiny napadne hlavně antika-protože velikost Ŕecka to je demokracie filozifie umění-to co bylo před příchodem křestanství-pak už vlastně nic moc nebylo

0/−1
5.9.2017 9:48

J42i59ř83í 77S84v17o49b74o18d74a 9655328653506

Antika je v užším pojetí řecko-římské období starověku, které končí přibližně v 7. století (ale uvádí se i 9. století). To už bylo křesťanství v plném proudu.

Poněkud záhadná je Vaše poznámka, že "to co bylo před příchodem křestanství-pak už vlastně nic moc nebylo". Chápu, že historie je pro Vás spíše něco jako "bylo nebylo", ale s takovým přístupem k historii moc argumentů nevymyslíte. Produktem křesťanství je například byzantská kultura, která plynule navázala na řecko-římskou kulturu a mnohými díly ji zcela překonala. Mohutný rozvoj byzantské kultury přerušila vojenská invaze muslimů, kteří ji úplně zničili. Řecká civilizace opravdu položila základy naší vlastní civilizace, proto se všechny její pozitivní principy uchovaly u nás a nikoli například v islámské civilizaci. Vy tvrdíte, že to, co přišlo s křesťanstvím "už vlastně nic moc nebylo". Jenže je to právě naopak. Pod vlivem žido-křesťanské kultury vzniklo tolik literárních, výtvarných, hudebních a vědeckých děl, že to mnohonásobně překonalo všechny kultury na celém světě. Žádná jiná kultura světa nevykazovala a nevykazuje tak vysokou kreativitu.

+2/0
5.9.2017 12:42
Foto

L22i28b40u53s98e 62P63a19l46k63o93v79a 6200124398907

sám potvrzujete že zlatý věk Řeků končí když se křeťanství dostalo do plného proudu-jistě že v začátcích kdy teprve upevňovalo svou pozici si nemohlo moc dovolit-nebyly mnohé antické sochy zničeny právě proto že pohorišovaly svou nahotou církevní cudnost?;-D a filozofové mohli filozofovat jn pokud o bylo v rámci zvětšení slávy církve-jak někdo přišel na to že země není placatá aSlunce se kolem ní netočí hned šel na hranici;-Dkdoví o kolik staletí tak církev zbrzdla vědecký rozvoj lidstva za to by neměla být opěvována ale naopak

0/−1
5.9.2017 12:55

J64i34ř35í 47S43v81o94b87o36d64a 9165538803906

Zlatý věk Řeků skončil s pádem Byzantské říše, která byla ve své podstatě pokračováním helénské civilizace. Tisíc let křesťanská Byzanc odolávala všem možným útokům – umění a věda překonaly všechny předchozí civilizace. Až útok muslimských Osmanů byl tak brutální, že tuto civilizaci úplně zničil. Každý, kdo mohl, uprchl do Evropy.

Rozhlédněte se kolem sebe. Všechno, co Vás obklopuje, všechny vynálezy a materiály, jsou produktem západní žido-křesťanské civilizace. Egyptské dějiny nebyly světu zpřístupněny v Egyptě nebo Arábii, ale v Evropě. Babylónskou říši neprozkoumali Arabové, kteří zde žijí, ale vědci Západu. Jazyky všech těch zaniklých říší nebyly rozluštěny na Blízkém východě, ani v Asii, ale na Západě. Gotika, renesance nebo baroko se nezrodily v Africe, ani v Asii, ale v Evropě. Navzdory všem problémům se křesťanská civilizace stala nejtvořivější civlizací, jaká kdy existovala. Jen ignorant by to popřel.

Píšete o sobě, že jste průvodkyní v Itálii, takže jste zcela určitě navštívila vatikánská muzea. Viděla jste ty tisíce antických soch, které zde jsou nashromážděny? Sousoší Láokoóna, které bylo vykopáno roku 1506, se navzdory své smyslnosti stalo sochařským vzorem pro celý Západ a ačkoli nemám katolickou církev příliš v lásce, právě ona toto dílo uchovala pro budoucí generace a věnovala mu maximální péči.

Máte pravdu, že církev si často velmi brutálně uzurpovala právo určovat, co se smí a co se nesmí, a dokonce upalovala lidi za pouhé názory. Jenže církev nemusí znamenat to samé, co křesťanství. Většina lidí si uvědomovala, že církevní praxe je v naprostém rozporu se závaznými principy křesťanství. Proto jsou dějiny Západu zároveň dějinami reformace a snah po nápravě církve. Tento proces například ve světě islámu neproběhl, ani proběhnout nemůže. Islám nemá tak kvalitní morální vzor, jakým je Kristus. Církev možná zbrzdila pokrok, ale ty nejpřevratnější myšlenky o lidské společnosti i o přírodě povstaly z žido-křesťanského prostředí.

+1/0
5.9.2017 19:34

I55v53o 10B42o81u74š27e 5612667708

On i islam povstal z zido-krestanskeho prostredi, kdyz uz chcete zjednodusovat.

0/0
6.9.2017 12:57

J16i33ř22í 30S82v15o95b46o44d26a 9195408953286

Problém je v tom, že ve skutečnosti zjednodušujete Vy.

0/0
6.9.2017 13:53

I16v40o 33B51o27u43š55e 5202387548

Jsem s tím nezačal.

0/0
6.9.2017 16:42

J18i50ř78í 76S30v64o72b13o67d64a 9415208683746

Bohužel, Váš příspěvek neobsahuje jediný konkrétní argument.

0/0
6.9.2017 17:02
Foto

L15i30b68u68s18e 63P81a24l56k81o35v50a 6500754438327

zapomněl jste že po 400 let tam byl turecký sultanát a většinu architektonicých památek ukradli Řekům Britové

0/0
7.9.2017 23:08

P24e95t93r 66N21e41d35v29ě26d 5799530168727

Kolik lidí si vůbec všimlo, že tam ty kříže chybějí? Než se zase rozpoutalo tohle jančení. Třeba tu fotku upravil umělec, který jen vyjádřil svou myšlenku... a to se tu v pár případech schvalovalo.;-D;-D

+2/−3
4.9.2017 11:11

V41l86a95d70i58m46í95r 74V85y11s73o72k92ý 8932962501795

podpořím jakýkoliv podnik, který bude ne-náboženský, ne-církevní ;)

asi bych měl v lídlu začít nakupovat... ;-D

+1/−3
4.9.2017 10:52

J23i96ř68í 44S49v44o25b11o62d73a 9935498523376

Jenže Lidl není "ne-náboženský" ani "ne-církevní". Ty kříže na těch kostelích totiž skutečně jsou. Nebyl tedy žádný důvod je odstraňovat, pokud ovšem zadavatel reklamy předem nekalkuloval s tím, že by se to mohlo dotknout například muslimů. Skutečnost, že by se retušování křížů mohlo dotknout křesťanů nebo Řeků obecně, ho evidentně nezajímala. To není neutrální postoj.

+3/0
4.9.2017 18:23

V20l74a51d25i93m39í78r 91V39y46s57o37k93ý 8302932271475

ano legrace končí, "...a já jeho omluvu přijmout nemohu." typicky křesťanské, Ježíš v hrobě rotuje (tedy pokud z něho neutekl, jak se tvrdí)

+1/−1
4.9.2017 10:49

J38a77n46a 66S56v46o37b90o51d79o68v94á 6717121356432

Hloupější názor na násilné vnucování islámu Lidlem jsem ještě nečetla a ani nechci .

0/0
5.9.2017 22:15

J72i63ř96i51n77a 12V20o10t30a66v32o85v21á 6505942176455

Lidl bojkotuji již od aféry s podřezanou lípou před jednou jejich prodejnou v roce 2003. Hlady jsme zatím neumřeli ani nás to finančně nepoložilo.

+4/0
4.9.2017 6:58

V36l65a70d16i70m62í38r 24V34y52s59o20k95ý 8662442321935

;-D blbost lidí je neomezená

+1/−4
4.9.2017 10:50

M31i66r95o75s68l35a66v 45M46i88c24h50a78l11e84c 3602591454455

Souhlasím. A co nám o sobě ještě prozradíte ?

0/0
4.9.2017 20:58

M63i37r12o10s68l37a53v 59M60i88c34h10a86l63e27c 3292381214685

OMLUVA - to vlákno je úplně jinde ;-(

0/0
4.9.2017 21:01

J66a39n14a 69S34v72o24b72o54d50o73v58á 6457301986672

no Vaše tedy není

0/0
5.9.2017 22:16

R66o28s65t36i48s24l75a15v 55M21a87j37e85r 2613812569498

Nedávno každý plival na Řecko kvůli dluhu a najednou jsou zase naši přátelé, protože máme společného nepřítele - Lídl. Ironie...

Není nad to, když veřejné mínění řídí mainstream....

+4/−13
3.9.2017 0:00

P90a77v15e59l 66V77é36b54r 5639982182851

Mícháte jablka a hrušky - a víte to. Kromě toho, v případě ohrožení jdou drobné rozmíšky stranou.

+4/0
3.9.2017 9:38

R40o87s78t86i95s60l10a72v 83M30a52j62e97r 2233222839868

Dle mého názoru se jedná o bouři ve sklenici vody. Pár politiků se na tom bude živit až do voleb - pan ministr Jurečka třeba....

Nechápu o jaké ohrožení jedná - kdyby se náš národ každý všední den neklepal na letáky ve schránce, tak žádná kauza nebude.

Většina těch, co říká, že Lídl už nikdy, vztek brzy přejde a stejně tam půjdou nakupovat když už tam pravidelně chodili.....

+1/−4
4.9.2017 8:21

J92a68n27a 19S54v51o92b18o98d49o38v81á 6837251676282

neví to, bohužel

0/0
5.9.2017 22:17

T25o33m19á49š 89K11u80c83h64a70ř 3357521608531

Představte si, že máte dítě a vyčítáte mu, že se spatně učí. A pak si představte, že vaše dítě přepadne tlupa Rómů. Určitě ho nebudete bránit, když jste na něj nedávno křičel kvůli prospěchu, že? ;-D

+6/0
3.9.2017 11:12

R65o52s66t76i15s48l68a31v 43M37a93j86e61r 2593432119458

Lídl je tedy ta tlupa Rómů co napadne jednotlivce, chápu to správně? Chcete naznačit, že Řecko je takové naše děťátko a že se o něj musíme pořádně starat, protože se samo o sebe nepostará?

Zkuste do toho přirovnání vtěsnat i to jak Lídl měl v letáku černocha a většina místních diskutérů volala po bojkotu.

Nechápu, proč dnes něco vzteká, když od aféry "černoch v letáku" už v Lídlu přece nikdo nenakupuje.....

+1/−1
4.9.2017 8:17

P37e94t79r 97Š88o74l46t95y91s 3865436532831

Tady někdo nechápe příměr...

+3/−1
4.9.2017 12:37

R26o50s57t54i83s85l24a16v 19M28a59j92e88r 2813542129488

Přijde mi zcela zcestný....

+1/−1
4.9.2017 14:33

J31a49n 62H34l96e56d80í55k 8768769308806

řecký národ okupovaný Osmanskou říší po staletí vydržel, zůstal křesťanství věrný, tajně se děti učili řeckému jazyku a jejich otcové chrabře bojovali. Dnes však z Evropanů jsou líné srákory a nechají si diktovat od krvelačných divochů.

+10/0
2.9.2017 23:38

R23o61s34t77i59s20l53a39v 16M75a57j85e38r 2283752299148

A kde se tam to křesťanství vzalo?

0/−1
4.9.2017 14:34

R98o92s91t92i52s65l93a89v 58M28a92j76e98r 2173182939358

Arés to byl, co? Kluk jeden....

0/0
4.9.2017 14:36
Foto

L94i66b34u25s39e 70P11a72l42k54o90v76a 6950784808607

rozkol východořecké ortodoxní církve od zápodořímské katolické nebyl zcela poklidný stejně jako pak boj protestantů proti katolíkům-to teklo hodně krve-takže prezentovat křesťany jako bratry držící mírumilovně při sobě je značně zavádějící až směšné

0/0
4.9.2017 21:32
Foto

L51i77b82u37s87e 70P94a40l86k10o90v60a 6620174678497

já do Lidlu nechodím ale zajímalo by mě kolik z těch které to tak rozčililo tak zítra stejně půjde-protože chtějí ušetřit

také je zajímavé, když se před časem mluvilo o tom, že musíme Řecku pomoci se plácením obrovského dluhu mnozí Češi remcali že nebudou pomáhat povalečům kteří pracují sem tam a mají se lépe než my

+1/−2
2.9.2017 22:33

J90a13k32u18b 94K87o68s 4327900300207

Já do Lidlu chodím, ale ne proto, abych ušetřil peníze, ale čas. Při cestě z práce (30km autem) z krajského města mám po cestě Kaufland, Globus, Tesco a Penny s Lidlem. V prvních třech, než dojdu k prvnímu regálu, mám v Lidlu nebo Penny nakoupeno (podotýkám, že se jedná o malé nákupy denního charakteru). Lidl mi vyhovuje sortimentem a rychlostí nákupu. Nyní jsem rozhodnutý Lidl na rok ignorovat. Ale zda to vydržím, nevím.

Ale vůbec nechápu druhou část příspěvku. Jak souvisí řecký dluh s kastrací kostelů na Santorini? To, že mám výhrady k jejich rozpočtové morálce neznamená, že je jako národ nemám rád nebo se jich nezastanu, pokud někdo przní jejich historické a kulturní dědictví.

+6/0
2.9.2017 22:59
Foto

L20i12b23u62s49e 21P25a57l39k35o66v46a 6340714938387

jen jsem připomněla jak se mnozí Češi stavěli k Řecku v době kdy se mluvilo o umazání jejich státního dluhu a najednou by se pro ně bili:-)

myslím že tahle hysterie kolem náboženských symbolů je přehnaná-když muslimové protestovali proti karikatuře proroka s bombou v turbanu také to mnozí komentovali jako důkaz jejich fanatismu a zaostalosti -jsou mi lhostejní muslimové i Řekové nezastávám se žádného náboženství jen pobaveně pozoruji jak někteří lidé měří dvojím metrem a převrací fakta a názory jak se jim právě chce

+1/−6
2.9.2017 23:08

J39a79n 49B19í34l86ý 8514847927569

když protestovali muslimové proti karikaturám proroka, tekla krev a umírali lidi.

0/0
3.9.2017 15:18
Foto

L71i65b62u18s60e 46P67a60l84k37o73v47a 6510484468597

krev tekla až poté co Evropa opakovaně ignorovala jejich ústní protesty a demonstrace-čímž to samozřejmě neschvaluji naopak-kdo zabije má být zabit-oko za oko zub za zunb je moje filozofie-ale když vím, že je pro někoho něco osvátné-a on mi to opakovaně dá najevo a já ve vtipkování pokračují tak jsem jak malé dítě sahá na žehličku přestože se spálilo

0/−3
3.9.2017 20:25

J38i23ř34í 65S97v46o11b59o38d51a 9505208843336

Jenže Vy vlastně způsob, jakým muslimové naložili s členy redakce francouzského satirického časopisu, schvalujete. Podle Vás Evropané prostě překročili míru, a tak přišla adekvátní odplata. Muslimové tvůrce časopisu varovali a oni neposlechli, dál si kreslili své sprosté vtipy o Mohamedovi, a tak za to zaplatili. Nerad to řídkám, ale Váš způsob myšlení je opravdu děsivý.

Takže zlo se nemá provokovat, abychom ho nenaštvali? Nemáme kritizovat zlo, aby nám to zlo nezakroutilo krkem? Co je to za víru, jejíž členové za urážku "posvátného jména" požadují prolití krve?

+2/0
4.9.2017 18:35
Foto

L60i38b69u91s49e 59P93a30l74k29o78v73a 6860654648917

nerada to říkám ale často podsouváte lidem co neřekli-asi projekce vašich vlastních myšlenek anebo tak nízký záludný způsob dikuze?:-)

0/−1
4.9.2017 21:25

J38i11ř71í 74S57v37o59b36o58d35a 9635138793186

Napsala jste zcela jednoznačně: "krev tekla až poté co Evropa opakovaně ignorovala jejich ústní protesty a demonstrace". Znamená to snad, že ignorování protestů je důvodem k prolévání krve?

Také jste napsala, cituji: "když vím, že je pro někoho něco osvátné-a on mi to opakovaně dá najevo a já ve vtipkování pokračují tak jsem jak malé dítě sahá na žehličku přestože se spálilo". Aha! Takže členové francouzského satirického časopisu byli jako malé děti, které sahají na žehličku? Takže si za to vlastně mohou sami, že se popálili – pardon, byli rozstříleni na hadry.

+1/0
5.9.2017 8:33



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.