Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Obstál prezident v první velké zkoušce?

Aby nebylo pochyb: rozhodnutí Petra Pavla ve věci nižší valorizace důchodů hodnotím jako důchodce. Jistě, kdybychom oba, já a manželka – také penzistka, dostali přidanou nesníženou částku, bylo by to fajn.

 

Nebude-li tomu tak, nezbývá, slovy předchozího prezidenta, nic jiného než vyjít s tím, co dostaneme. Ale o nás dva nejde.

 

Asi jako mnozí, i já jsem s napětím čekal, jak prezident tento nelehký rébus vyřeší. Vnitřní hlas mi napovídal, že novelu zákona spíše podepíše, ale…

 

Nebudu chodit kolem horké kaše. Petr Pavel zvládl politické zadání na výbornou. S moudrostí hodnou krále Šalomouna. Perfektní argumentace, logický úsudek. Výsledek tomu odpovídá. Normu prezident podepíše – vysvětlil, co by následovalo, kdyby ji vetoval – a současně je přesvědčen, že je „naprosto nezbytné, aby tento zákon přezkoumal Ústavní soud“. Nepřistoupí-li k tomuto kroku opozice (ANO tvrdí, že ano), udělá to sám.

 

V první velké zkoušce prezident Pavel tedy obstál. Jako kdysi Šalomoun, když měl rozhodnout spor dvou žen o novorozeně. Připomeňme si ten příběh.

 

Tehdy přišly ke králi dvě ženy nevěstky a postavily se před něj. Jedna z těch žen řekla: „Prosím, můj pane, já a tato žena bydlíme v jednom domě a já jsem u ní v domě porodila. Třetího dne po mém porodu také tato žena porodila. Byly jsme spolu a v tom domě s námi nebyl nikdo cizí, v domě nebyl nikdo kromě nás dvou. Syn této ženy však v noci zemřel, neboť ho zalehla. Proto v noci vstala, a zatímco tvá otrokyně spala, vzala mého syna od mého boku, položila si ho do klína a svého mrtvého syna položila do klína mně. Ráno jsem vstala, abych svého syna nakojila, ale on byl mrtev. Když jsem si ho však zrána pozorně prohlédla, zjistila jsem, že to není můj syn, kterého jsem porodila.“

 

Druhá žena však prohlásila: „Nikoli. Můj syn je ten živý a ten mrtvý je tvůj.“ Ale první trvala na svém: „Ne. Tvůj syn je ten mrtvý, a ten živý je můj.“ A tak se před králem hádaly. Král proto poručil: „Podejte mi meč.“ Přinesli tedy před krále meč. A král nařídil: „Rozetněte to živé dítě ve dví. Jednu polovinu dejte jedné a druhou polovinu druhé.“ Tu řekla králi žena, jejíž syn byl ten živý a jíž se srdce svíralo soucitem nad jejím synem: „Prosím, můj pane, dejte to živé novorozeně jí, jen je neusmrcujte!“ Ale druhá řekla: „Ať není ani moje ani tvoje. Rozetněte je!“ Tu král rozhodl: „Dejte to živé novorozeně té, která řekla: »Neusmrcujte je«; to je jeho matka.“ (I. Kniha královská, 3. kapitola)

 

Geniální verdikt starověkého krále, moudré politické rozhodnutí současného prezidenta.

 

Autor: Lubomír Stejskal | středa 15.3.2023 20:01 | karma článku: 31,99 | přečteno: 2131x
  • Další články autora

Lubomír Stejskal

Teror v Jeruzalémě. Zajímá to vůbec někoho?

Představte si, že stojíte na chodníku a se třemi přáteli o něčem diskutujete. Pak se přiřítí bílé osobní auto, vaše přátele nabere na kapotu, vymrští je do vzduchu a pokračuje do prudké pravotočivé zatáčky.

22.4.2024 v 13:13 | Karma: 0 | Přečteno: 20x | Diskuse| Společnost

Lubomír Stejskal

Proč jsem měl rád Josefa Laufera

Mám rád každého umělce, který tak či onak participoval na fenoménu známém jako Křesťanské songy Luboše Svobody, potažmo manželů Svobodových.

21.4.2024 v 18:26 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Diskuse| Osobní

Lubomír Stejskal

Sebevražedná adorace teroristů

Zilveren Camera (Stříbrná kamera) je nejprestižnější nizozemská cena pro fotožurnalisty a fotografy – dokumentaristy.

21.4.2024 v 15:20 | Karma: 0 | Přečteno: 20x | Diskuse| Společnost

Lubomír Stejskal

Finsko: Jeden z nejabsurdnějších soudních procesů naší doby bude pokračovat

Jak také může vypadat respekt k náboženské svobodě můžeme sledovat na pokračování nesmyslného justičního cirkusu, který už několik let probíhá v jedné zemi svobodného světa.

20.4.2024 v 23:07 | Karma: 0 | Přečteno: 25x | Diskuse| Společnost

Lubomír Stejskal

Dotaz pro blogerku R. Kielbergerovou

Zmíněná autorka publikovala na svém blogu 19. dubna článek „Je Mgr. Valíková alkoholička, nebo není? Stejná otázka: Je ing. Flaška idiot, nebo není?“.

20.4.2024 v 19:21 | Karma: 0 | Přečteno: 45x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  14:58

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Ferimu za mřížemi nebezpečí nehrozí, jako právník bude populární, míní bývalý vězeň

23. dubna 2024  14:58

V pondělí odvolací soud potvrdil tříletý trest pro Dominika Feriho. Exposlance uznal vinným v...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 4805
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 838x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal