Jde o část obrazu francouzského malíře 19. století Jean-Léona Gérômeho „Trh s otroky“. Je na něm vyobrazena nahá mladá žena světlé pleti, u níž stojí orientální obchodníci s otroky s fezem či turbany na hlavách; jeden z nich zkoumá její chrup.
Obraz využila v kampani německá strana AfD – Alternativa pro Německo. S cílem varovat. Před imigrací. Nápis na bilboardu hlásá: Aby se z Evropy nestala Eurábie.
Použití obrazu je kontroverzní, americké umělecké muzeum Clark Art Institute of Massachusetts, které malbu vlastní, proti němu protestovalo – s poukazem na to, že takováto díla by neměla sloužit k politickým účelům.
Ovšem ne všichni se postavili proti. Izraelský portál Times of Israel přinesl 25/5 článek Pro-Israel group defends German far-right party’s anti-Muslim campaign poster (Proizraelská skupina brání plakát protimuslimské kampaně německé krajně pravicové strany/25. 5.) Tou proizraelskou skupinou je americky think tank Middle East Forum(MEF) sídlící ve Filadelfii. Jeho web otiskl 15/5 článek Raymonda Ibrahima Painting of Muslim Men Sexually Enslaving White Women Triggers Outrage, v němž jeho autor uvádí, že použití zmíněného motivu není ničím jiným než odrazem reality. (Ibrahim je znalcem dějinných vztahů mezi islámem a Západem. Napsal o nich knihu Sword and Scimitar - Meč a šavle.)
Ve svém textu na MEF připomíná, že muslimové na Blízkém východě a v severní Africe se odjakživa zaměřovali na bílé evropské ženy – "s rovnými vlasy a modrýma očima". Začalo to už za Mohameda, který vyzýval své stoupence k džihádu proti Byzanci. S tím, že na ně čekají „žluté ženy“ (blondýny) jako potenciální konkubíny. Ve stejné praxi pak pokračovaly po více než tisíc let vládci islámských chalífátů, emirátů a sultanátů, ať už arabských, berberských, turkických nebo tatarských. Motivace pro muže byla stejná: sexuálně zotročit bílé ženy. Umajjovci vládnoucí jako první chalífové prý obzvláště cenili blonďaté nebo zrzavé francké a galicijské ženy. (Na tom se od islámské expanze mnoho nezměnilo. Kdo jezdí na dovolenou do arabských zemí, sotva mohl přehlédnout nijak neskrývanou touhu místních mladých mužů po atraktivních Evropankách, a nejen blondýnkách. Že jim je často méně než patnáct let, nehraje žádnou roli. Cestují tam rok co rok, vím o čem mluvím.)
Raymond Ibrahim v závěru svého článku uvádí, že rozhořčení nad tím, že AfD použila obraz „Trh s otroky“ není ničím jiným než pokusem o potlačení pravdy. Protože masivní zotročování bílých křesťanů a křesťanek, z nichž byly dělány sexuální otrokyně, je nedílnou součástí historie války mezi islámem a křesťanským Západem.
A prezident think tanku Middle East Forum Daniel Pipes k tomu dodal, že pokud Gérômeho obraz postihuje pravdu, nevidí v tom problém. Ten by nastal, kdyby pravdu nevyjadřoval. Jelikož ale, podle Raymonda Ibrahima, zobrazuje realitu, pak s tím žádný problém nemá.
Daniel Pipes šel ovšem ještě dál, když v dubnu ve sloupku ve Washington Times napsal, že rakouské rakouské krajně pravicové strany jsou klíčem k tomu, aby Evropa zůstala součástí západní civilizace, neboť jejich postoje proti imigraci a islamizaci jsou naléhavější než obavy, že podporují „neofašismus“.
Agentuře JTA v pátek 24/5 vysvětlil: I já chci zachovat západní civilizaci. Nechci islamizaci. V amerických termínech řečeno, nechci nahradit Ústavu Koránem.
Asi by občas nezaškodilo připomenout si, za co a proč vlastně bojovali naši předci u Vídně v roce 1683.
•
FOTOODKAZY
Původní obraz „Trh s otroky“. KLIKNĚTE ZDE
Billboard strany AfD. KLIKNĚTE ZDE