- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nasazeny mají být Dreamlinery (Boeing 787 – obr. 2), létat se bude třikrát týdně. Jenomže kudy – to je kardinální otázka.
V současné době létá izraelský národní dopravce El Al z Tel Avivu do Bombaje. Z politických důvodů nelze použít přímý koridor přes Saúdskou Arábii, ale trasa vede kolem Arabského poloostrova, jak je uvedeno na obrázku 1. Tím se zvětšila vzdálenost a také prodloužila doba letu. Server Flightradar24.com uvádí: délka letu 4051 km, doba letu 7h 36 min. Z Dillí do Tel Avivu by to bylo ještě delší, pokud by se musel Arabský poloostrov oblétávat.
Řešením by bylo létat přes Saúdskou Arábii – ta ovšem nemá s Izraelem diplomatické styky ani žádné oficiální vztahy. Prakticky je Izrael veden ve skupině nepřátel saúdské monarchie. O to víc překvapily titulky, které se na serverech objevily ve středu 7/2. Že k dohodě o povolení použít saúdský vzdušný prostor pro lety Dillí – Tel Aviv a zpět došlo. Tím by se ušetřily asi dvě hodiny, což by také znamenalo levnější letenky. Záhy se ale ukázalo, že to pravda není – Saúdové to popřeli.
Věc je zatím otevřená a pokud k dohodě se Saúdy nedojde, bude se z Indie do Izraele létat delší trasou. Na vině je politika – další důkaz, že právě ona a s ní spojená byrokracie může sloužit proti zájmům obyčejných lidí. A nejen na Blízkém východě.
•
... obr. 1/Dráha letu linky ELY073 z Tel Avivu do Bombaje kolem Arabského poloostrova. (Zdroj: Flihtradar24.com - screenshot)
... obr. 2/Boeing 787 Dreamliner. (Zdroj: Web Pixabay.)
Další články autora |
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...