Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AN

Konec dobrý, všechno dobré. Tak se v tom ještě trochu povrtáme a zas přijde něco nového.

0 0
možnosti
MS

"Posádka měla situaci pod kontrolou a rozhodně by nic nepodcenila."

K tomu lze jen dodat, že navzdory tomu jim odešel jeden motor, a kdyby jim během těch dvou a půl hodiny odešel i druhý, byli by stejně bezmocní, jako u toho prvního.

0 1
možnosti
Foto

K84a18r95e69l 86C18a65c43h

27. 8. 2019 13:36

Dovedu si představit všechny možné okolnosti, které budou nutit kapitána letadlo dopravit na domovské letiště, protože leteckou společnost určitě bude nějaká nutná oprava na domovském letišti stát méně, než na vzdáleném letišti někde na trase. Navíc náklady na náhradní leteckou dopravu pasažérů z místa nouzového přistání, či na ubytování a stravu a odškodnění za zpoždění, kdyby se čekalo na opravu. To vše musí kapitán zvažovat. Heslo, bezpečnost pasažérů je vždy na prvním místě, je heslem pro cestující veřejnost. Pro personál je však heslo trochu jiné - možná - maximální bezpečnost za odůvodněných nákladů. Určitě se to bude šetřit jako incident a tak to nechme na výsledku šetření.

4 0
možnosti
JS

Je to zajímavá a poučná diskuse "odborníků", kteří o případu pouze něco zaslechli a nemají žádný přehled o obsahu manuálů výrobce a letecké společnosti.

2 2
možnosti
MS

Jak - něco zaslechli? V médiích bylo jasně řečeno, že letadlo letělo pouze s jedním motorem až do Prahy, i když mohlo předčasně přistát na několika letištích, a že výrobce doporučuje v takových případech přistát na nejbližším možném letišti. Takže si laskavě nechte od cesty ironické poznámky o odbornících - diskutuje se o tom co je známo.:-/

2 0
možnosti
Foto

;-) Letoun neletěl na jeden motor až do Prahy. Posádka jistě provedla vše tak, jak měla, a nehazardovala. Snížili letovou výšku a motor opět ,,nahodili". O všem jistě informovali příslušná oblast. řízení letového provozu. Samovolně nemohli měnit ani výšku, ani v této výšce dále v letu pokračovat, protože tím by ohrozili provoz i letouny v jejich okolí. Nepochybuji o tom, že ke stejným závěrům dojdou i subjekty, které jsou k tomu opravdu oprávněny, a jedině ony toto mohou relevantně posoudit ;-)

1 1
možnosti
VM
MS

Provozní manuál letadla uvádí, že při poruše jednoho motoru se má přistát na nejbližším vhodném letišti. Na trase jich bylo několik, takže šlo o hazard. Navíc to vypadá, že provozní předpisy SmartWings jsou v rozporu s instrukcemi výrobce.

Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí. Zdá se, že SmartWings to tentokrát může stát celkem hodně.

3 0
možnosti
Foto

Provozní manuál také uvádí,.m.j., i pokus o restart motoru, a za jakých podmínek.

0 0
možnosti
RW

Jedna věc je jaké jsou pravidla a postupy - a pilot je dodržel tak se jednalo o situaci se kterou se počítá a jsou pro ni zpracovány asi lepší postupy než jaký pilot vymyslí během několika minut. . Druhá věc je, že nouzové přistání je vždy riziko samo o sobě a podívejte se přes jaké státy let prolétal - pokud pilot neměl jistotu, že na nouzouvém letišti nebude vše na 100% od technického vybavení až po styl a kvalitu komunikace tak věřím, že vybral nejlepší alternativu.

2 3
možnosti
Foto

Pokud pochybujete o letišti v Aténách, ale třeba i v Sofii, tak byste asi snad v životě do letadla nastoupit neměl.

3 0
možnosti
Foto

S tím vztahem k létání, letadlům a letectví vůbec jsme na tom stejně. I já si občas zajdu ve volnu na letiště jen tak okukovat a nasávat atmosféru.

A ten let s jedním motorem? Dle mě hazard. Na druhé straně to ukazuje jak jsou dnešní letadla bezpečná.

Samozřejmě karma.

2 0
možnosti
Foto

Jen jedna ,,maličkost". Onen letoun neletěl dál na jeden motor, ani nebyl ve stavu nouze, aby MUSEL využít nejbližší letiště.Tento postup by MUSELA posádka zvolit, pokud by se jim motor nepodařilo opět ,,nenahodit", či by pracoval mimo ,,režim";-)

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS