Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Trať z Haify do Bejt Šean (a dále Afuly) údolím Jezreel je od roku 2016 v provozu. Historicky to byla úzkorozchodná železnice z roku 1896, která po válce za nezávislost zanikla - byla to jediná úzkorozchodná železnice v Izraeli, takže její obnovení bylo neekonomické. Nová trať standardního rozchodu Atlit-Haifa-Afula-Bejt Šean byla otevřena v roce 2016.

Horší to je na Jordánské straně, z Jordánského údolí bude potřeba vyjet hodně vysoko: údolí Jordánu je 200m pod hladinou moře, Ammán je přes 700m nad hladinou moře.

0 0
možnosti
Foto

Nicméně už za Otomanské říše existovalo napojení z Haify na trať Damašek - Ammán - Medina (v Transjordánsku), takže by to převýšení nemělo představovat zásadní technický problém. Děkuji za konstruktivní příspěvek.

0 0
možnosti
  • Počet článků 4798
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 840x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal