Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Právě to, že se nejde zbavit závislosti na státem řízeném čase (v neposlední řadě se to týká škol, školáků a tím i jejich rodičů), zavedení letního času trochu kopíruje lidskou přirozenost, vstávat podle Slunce. Chodit spát/vstávat se slepicema, se tomu u nás říká. Proto se to taky mění v noci na neděli, kdy to ovlivní minimum lidí (a ze stejného důvodu se čas mění v Izraeli ze čtvrtka na pátek).

Ano, ta změna třeba pro zdravotní sestry, které dojíždějí, je nepříjemná - byl jsem zrovna hospitalizován, tak to mám z první ruky: celkem se tomu smály, ale odcházely za větší tmy (řada z nich dojíždí, takže na kole k vlaku, dojet do města, a pak do nemocnice). A k nám byly milosrdné, posunuly začátek dne o půl hodiny :-) Myslím, že práce zdravotní sestry na lůžkovém oddělení nemocnice je náročná hodně kvůli směnám, ta hodina letního času je proti tomu jen prkotina.

0 0
možnosti

Právě teď sedi asi půl milionu lidí v letadlech a naříkají nad posunem času, třeba o několik hodin, což bych chápal. Jedna hodina položí jen naříkálky, ostatně na podzim ji dostanete zpátky.

1 2
možnosti
Foto

Pane Stejskale, vězte, že já jsem taky obyčejný člověk, vstával jsem ve čtyři, ale někdy třeba taky ve dvě abych byl včas v práci. Protože mi to nevyhovovalo, že mi můj život řídil někdo jiný, staral jsem se o to, abych si jej řídil sám. A pokud by mi nevyhovující denní režim dokonce ohrožoval mé zdraví jak se často v souvislosti se změnou času zmiňuje, pak už bych vůbec neváhal. Jenže ono je tak nějak jednodušší hledat problémy a jejich řešení jinde než v sobě.

Změnu času považuji za zbytečnost, jenže ona ta zbytečnost dost velké části populace vyhovuje, protože se přizpůsobuje změně slunečního svitu v průběhu roku. Proč podle vás nelze přizpůsobit svůj denní režim individuálně? Když si představím, že bych byl majitelem fabriky a většina dělníků mi přišla s tím, že prostě o hodinu dřív do práce nepůjde, protože jim to škodí, co myslíte že bych udělal? Vyhodil je a zavřel fabriku? Fakt si něco takového myslíte? Každý má možnost změnu alespoň zkusit, ale kolik znáte lidí, kteří se o to kdy pokusili?

0 0
možnosti
Foto

Posouvání času sem a tam je sice pitomost ale mě konkrétně nevadí. Dá se na ní ale krásně ilustrovat to, že když tu pitomost začne dělat většina, hrozně těžko se od ní vrací k normálu. Letní čas se nezruší, protože se na tom všechny státy, které ho zavádí nikdy neshodnou. Podobné je to s dotacemi, eurem atd. atd.....

2 0
možnosti
Foto

Mně je to v podstatě jedno. Snáším ty změny dobře.

Ale pane Stejskale, ten sluneční svit je opravdu, a nikoli virtuálně, o hodinu delší.

A to nejen v Egyptě ale i na Slapech.

2 0
možnosti

P89a17v27e81l 62V13é20b44r

28. 3. 2017 18:03

Já osobně považuji posouvání času za pitomost (a počkejte všichni vy, co vám to střídání žíly netrhá, až budete starší - změníte názor!) a mám proti střídání času jeden argument, kupodivu málo zmiňovaný: Je to stanovení půlnoci. Původní půlnoc není totiž stanovena nahodile, ale je to astronomický jev: Daný bod na Zemi je přesně přesně odvrácen od Slunce (ponechme stranou to, že se to během roku poněkud mění a je třeba dělat průměr). Takto stanovená půlnoc je invariantní vůči dělení času - kdybychom si dělili den třebas na 25 hodin (nebo na 50, 100,... hodin), okamžik půlnoci je neměnný.My ale najednou půlnoc posouváme oproti té astronomické o jakýsi časový interval (proč o hodinu? Buďme velkorysí a posuňme to rovnou o 2 hodiny, 16 minut a 32,762 sekund!) a najednou půlnoc není půlnoc, ale jakýsi nepřesně definovaný okamžik během dne. Všechno měříme s velikou přesností, používáme tak přesné hodiny, že pomocí nich měříme svou polohu na Zemi (GPS), ale najednou nevím, kolik je vlastně hodin. Je v tom logika?

Když někdo touží vstávat brzo, nechť vstává. Ale ať to pokrytecky nenazývá "vstávání v 5 hodin", ale pěkně po pravdě "vstávání ve 4 hodiny".

7 2
možnosti
Foto

Já jsem starší a názor neměním. Z důvodu posouvání času dvakrát ročně na sobě žádné negativní změny nevidím.

3 0
možnosti
Foto

Budu mluvit za sebe. Letní a zimní čas považuju za pitomost ale že bych se tím nějak extrémně trápil, to tedy ne. Nakonec, je zajímavé pozorovat, že nejvíce protestů se objevuje v návaznosti na zavedení letního času. Když se zavádí zpět zimní, tedy když si o hodinu více pospíme, tak to tak moc nikomu nevadí. Zkrátka to nepovažuju za nějak velkou celosvětovou tragedii. To "svatá trojice" Zeman - Putin - Trump mně vytáčí mnohem více.

4 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS