Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

potlesk na konci letu- asi kazdy letame jinde a s jinymi spolecnostmi, ale potlesk po pristani jsem zazil jen parkrat, ackoliv na domacich australskych i zamorskych linkach absolvuji 10- 12 letu do roka. Pasazeri mozna berou hladke pristani jako samozrejmost nebo to povazuji za reakci letovych zacatecniku a nervoznich nanynek a nechteji se priznat, ze k nim patri. Kazdopadne tleska se jen malokdy.

Jeden pripad byl na domaci lince v B767 Qantasu asi pred 4 lety. Klesali jsme k pristani v Sydney po jednom z letu, kde nas silna oblacnost provazela uz z Melbourne a zhorsila se nad Sydney, lilo a mraky visely dost nizko.

Nejednou se zmenil zvuk motoru a zacali jsme stoupat. Sli jsme znovu do oblouku a obletavali Sydney s pripravou k druhemu pokusu. Klidny a trochu ironicky hlas prvniho dustojnika nam oznamil, ze "v Sydney si asi nemohli rozhodnout priority, na ranveji se motalo jine letadlo a kapitan to musel zvednout". Vim, ze jsme jeste nebyli tak blizko zemi, kdyz to zvedl a vim, ze to nebyl rapidni vzlet, ale piloti Qantasu maji kvalitni reputaci a kdo by se hadal, ze by kapitan moc dobre nevedel co dela. Dovedu si predstavit, ze konverzace mezi kokpitem a rizenim provozu asi byla ostrejsiho razu.

Kdyz jsme po nejakych 15 minutach hladce prestali a sef kabinoveho personalu se jako obvykle pres mikrofon loucil s pasazery, dodal, ze kapitan by si zaslouzil diky za to jak zvladnul situaci. Cele letadlo ochotne zatleskalo.

Dalsi potlesk jsem zazil vloni na palube A380 Qantasu, kdyz jsme po 14 hodinovem letu pristavli v Dubaji. Let bezproblemovy a pristani hladke, jako by se jednalo o pericko a ne dvoupatrovy kolos s kapacitou 484 pasazeru. Mezi spolucestujicimi byla skupina asi 40 italskych stredoskolaku a byli to oni, kdo zahajili nadseny potlesk. Vetsina cestujicich se k nim s usmevem pridala.

Prestoze se pri pristani vetsinou netleska, pokazde pri vystupu z letadla my pasazeri osobne podekujeme clenum posadky postavenym u vychodu z letadla.

0 0
možnosti

"Ani my, kdo létáme, si nedokážeme představit, co prožívali ti, kdo se v úterý nad Alpami náhle řítili k zemi. Nekonečné minuty, šílené, děsivé momenty závěru života." Dle zveřejněných informací tentokrát ovšem pasažéři netušili do posledních vteřin nic.

0 0
možnosti

Smutné to je jistě.

Ale dovolím si  odmítnout termín "mučedníci". Mučednící  obvykle pokládají své životy uvědoměle a dobrovolně. Toto byly prostě oběti dopravní nehody.

Během dvou dní stejný počet Evropanů zemře na silnicích.

0 0
možnosti

Proč máte potřebu tuhle událost komentovat? Pokud - jak píšete - sledujete dokument Letecké katastrofy, tak moc dobře víte, že vaše úvahy jsou předčasné (např. nikdo dnes ani netuší, zda cestující trpěli nebo snad byli v bezvědomí). Závěry vyšetřování budou k dispozici v době,kdy už to on-line stupidní zpravodajství bude dávno minulost a prakticky nikoho to nebude zajímat, protože  všichni už budou mít dávno o všem jasno. Spějeme(te) k počítačové demenci, kdy emoce dávno vytlačily kritické myšlení.Rv Pokud jste křesťan, pomodlete se za zesnulé i pozůstalé a popřejte jim věčný klid. Přesně tohle bychom měli udělat asi všichni.

0 0
možnosti

Ovšem "Letecké katastrofy" nejsou žádným dokumentem, ale hranými filmy na motivy katastrof, takže i proto třeba mě vůbec nezajímají,

0 0
možnosti

Díky za tenhle blog.

0 0
možnosti
Foto

Dík za článek. Mám přirozený respekt z létání, nijak si ho neužívám, vždy jsem rád, když přeprava končí dosednutím a zabrzděním. Nedávno jsem dal na sem na cestovací blog článek o turbulenci s dobrým koncem... a teď tohle, ufff... Když se spočítá, kolik životů každá podobná nehoda přímo ovlivní, jde to do tisíců. Rodinám a zaměstnancům Lufthansy hodně síly do dalších dnů, týdnů, let... Upřímnou soustrast.

0 0
možnosti

J92a42r50a 59R37a85n70k

25. 3. 2015 17:22

:-)R^Udivily mne zde jiz rano hlasy, ze na tv neni nic jineho, ten nedostatek respektu je smutny:-(

0 0
možnosti
Foto

Je přesně stanoveno kolik pilotů má řídit letadlo a je přesně s stanoveny jejich úkoly, jejich postup před zahájením letu a během letu. Zda je tento postup doržován, služí skříňka, která zaznamená rozhovor pilotů a tedy je i kontrola zda postupují podle zázavných pokynů. Žádná věž na světě nepustí do vzduchu letadlo, které by řídil jeden pilot . Není rozhodující o jakou společnost se jedná. Pravidla platí pro všechna letadla bez rozdílu a to i to, co se týká udržby, výcviku pilotů a jejich pravidelného školení. Nízkonákladové společnosti jsou proto, že cestující  ochudí o denní tisk, hudbu a jídlo "zdarma". Tím sráží náklady.

1 0
možnosti

J46a44r49a 43R95a85n61k

25. 3. 2015 17:27

Tady z ostrova se vetsinou dostavam na letadlech s jednim pilotem, ale neni to mezinarodni a vetsinou se jedna o startovani z pristavu do pristavu ....Vancouveru - na ty se vejde asi 12 pasaseru a ty z letiste jsou asi pro 40, take s jednim pilotem a jednou letuskou.

0 0
možnosti
Foto

To, pane kolego, není daň za technický pokrok. To je daň za samotný život. 

Dříve se lidé dožívali daleko nižšího věku, dnes se 90 stává už zcela běžným věkem.

Ale stejně na nás ten svět kolem strojí nejrůznější nástrahy. A tento případ je jen mediálně nejviditelnějším. 

Vždyť třeba, kolik v celé EU zahyne za týden lidí při nejrůznějších nehodách, hlavně těch automobilních?

Ale toto množství obětí najednou ej prostě výjimečné, i když statisticky zanedbatelné.

A samozřejmě, soustrast pozůstalým, hlavně těch studentů. Je to kruté, zemřít a přitom vlastně ještě ani nežít.

3 0
možnosti
  • Počet článků 4811
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 837x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal