Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Fotbal: Na okraj finále ME

Angličané se probudili do kalného rána, Italové do jásavého dne s azurovou oblohou, na níž září fotbalové slunce. Kdybych jim fandil, jásal bych s nimi. Já ale přál vítězství domácím (myšleno teritoriálně).

 

Tedy – až do jednoho kritického okamžiku.

 

Víkend jsme trávili u příbuzných a protože jeden z hostitelů se v kopané vyzná (na rozdíl ode mě – viz vzoreček níže), podotkl jsem, že z našeho (středoevropského hlediska) je trochu škoda, že se hraje poměrně pozdě večer, když většina lidí vstává ráno do práce. Hostitel podotkl: Začíná to v jednadvacet, po devadesáti minutách plus přestávce nebude co řešit. Myšleno zaokrouhleně.

 

Viděl jsem to jinak: Může se prodlužovat, mohou přijít penalty (s těmi jsem ovšem příliš nepočítal) – a rázem se přiblížíme k půlnoci.

 

Ačkoli jsem už státní rentiér, solidárně s mladšími mám v paměti situace spojené s lehkým stresem, které nastávaly v neděli večer v době, kdy jsem po skvěle prožitém víkendu vstával v pondělí časně ráno (cca ve 4:00). Jít do postele po půlnoci – a pozor: plný fotbalových zážitků - znamenalo druhý den se uzívat.

 

Ale budiž. Obraťme list.

 

Nepatřím do množiny několika milionů českých fotbalových expertů; nemá smysl tvrdit opak. Kolik jich je? Na to jsem vytvořil vzoreček:

 

 

Server Novinky.cz zveřejnil 12. července čtenářskou anketu: komu kdo ve finále fandil. Já tedy Anglii – a zařadil jsem se mezi drtivou menšinu. Výsledek zmíněné ankety v době, kdy hlasovalo 6208 čtenářů:

 

  • Anglii fandilo … 5 %
  • Itálii … 87,3 %
  • ani jednomu z obou týmů … 7,7 %

 

Proč Anglii? Těžko se na tu otázku odpovídá. Je to vnitřní pocit. Stejně jako v hokeji. Proč fandím Kanadě? Ta země je mi něčím blízká, sympatická, líbí se mi, mám k ní vztah – proto přeji Javorovým listům v hokeji úspěch. (Platí o zápasech, jak v kopané, tak hokeji, v nichž nehrají naši.)

 

Když se finále ve Wembley dostalo do fáze penaltového rozstřelu, stále jsem doufal, že pohár zvedne nad hlavu Anglie. Naděje se zvýšila poté, co Andrea Belotti neproměnil.

 

Pak se ale stalo něco, co mou důvěrou v Anglii otřáslo. Marcus Rashford. Jistě to myslel dobře, ale nedomyslel. Řečeno po našem: zamachroval si (alespoň tak to na mě působilo) – a nevyšlo mu to. Přiznám se: byl jsem silně roztrpčen. Trefit při kopech z pokutové značky tyč, nota bene ve finále (!) mistrovství Evropy a tímto způsobem, to jsem „nerozchodil“. Zlomový okamžik. Tak za něco takového si výhru nezasloužíte, prolétlo mi hlavou. Bylo to do jisté míry osvobozující: na porážku Anglie jsem sám sebe psychicky natolik připravil, že když pak nastala, neprožíval jsem žádná fanouškovská muka.

 

Fotbal a sport obecně má i své vedlejší efekty a jevy. Hrubě mi vadí klekání na trávníku před výkopem, stejně tak jako gesto Angličanů: sundali si stříbrné medaile  z krku sotva je obdrželi. Zásadně odmítám rasismus, který se objevil na sociálních sítích v souvislosti s barvou kůže těch v anglické reprezentaci, kdo v penaltovém rozstřelu neuspěli. Je to ubohé, primitivní, stupidní. Ano, způsob, jak ke kopu přistoupil Rashford kritizuji, ale to nemá absolutně nic společného s jeho etnickým původem (potomek do Karibiku dovezených otroků z Afriky; v jeho případě rozhodně nejde o důsledek nějakého „vítačského aktivismu“). Vadilo by mi to stejně tak u bělocha barvy školní křídy.

 

Závěrem: myslím si, že ostrovní fotbal by si zisk titulu evropského šampiona zasloužil. Škoda, že to nevyšlo. A ovšem – Marcus Rashford na tom má svůj díl viny. Trenér Southgate sice bere všechno špatné na sebe, ale málo platné, do tyče se trefil Rashford.

 

Autor: Lubomír Stejskal | pondělí 12.7.2021 14:20 | karma článku: 10,52 | přečteno: 626x
  • Další články autora

Lubomír Stejskal

Gaza: Jiný pohled na genocidu

Valí se to na nás ze všech stran: Izrael páchá v Pásmu Gazy genocidu. Jen málo prostoru ale dostávají odborníci schopní tento nesmysl kvalifikovaně vyvrátit.

18.5.2024 v 16:33 | Karma: 0 | Přečteno: 3x | Diskuse| Politika

Lubomír Stejskal

Člověk se učí celý život

Máme milou povinnost. Vyzvedávat vnučku ze školy a později ji předat rodičům, až se vrátí z práce. Téměř každý všední den.

16.5.2024 v 21:34 | Karma: 0 | Přečteno: 21x | Diskuse| Osobní

Lubomír Stejskal

Poprvé od agrese Hamasu: Zahraniční sportovci v Izraeli

Po loňském 7. říjnu se v Izraeli nekonají z pochopitelných důvodů žádné sportovní podniky se zahraniční účastí. A izraelské klubové týmy, stejně jako národní reprezentace, musí hrát domácí zápasy v cizině.

16.5.2024 v 20:43 | Karma: 0 | Přečteno: 11x | Diskuse| Sport

Lubomír Stejskal

Atentát na slovenského premiéra: Srovnání

Úvodem z mé strany jednoznačné odsouzení tohoto hanebného zločinu a přání Robertu Ficovi hodně síly, aby tuto nejtěžší životní zkoušku zvládl.

15.5.2024 v 22:41 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Diskuse| Politika

Lubomír Stejskal

BBC: Objektivita vs pravda

Pro nás starší bývala BBC v době komunismu příkladem zpravodajské objektivity, důvěryhodnosti a korektnosti. V porovnání s jinými západními stanicemi se někdy jevila až přehnaně korektní.

15.5.2024 v 11:42 | Karma: 0 | Přečteno: 19x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Kdysi ji voda nezajímala, teď jí chybí. Francii dráždí hráz Ženevského jezera

18. května 2024  17:07

Švýcarsko nemá o vodu nouzi. Jeho sousedé však ano. Francie, kterou loni zasáhla extrémní sucha, se...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Rakouská policie překazila útok 14leté islamistky, chtěla použít nůž a sekeru

18. května 2024  16:46

Rakouská policie oznámila, že překazila teroristický útok nožem ve Štýrském Hradci, který plánovala...

Charkovská oblast evakuovala deset tisíc lidí. Situace je kritická, míní expert

18. května 2024  11:04,  aktualizováno  16:10

Sledujeme online Ukrajina od zahájení ruského pozemního útoku v Charkovské oblasti v minulém týdnu evakuovala už...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 4831
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 834x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal