Nakonec to bylo o půl hodiny dříve, ale na tom zase tolik nesejde.
Když jsem se chystal zpracovat tento text, ozvalo se z kuchyně: „Je třicet!“ To mi žena hlásila údaj na naší meteostanici (obr. 1). Bylo 15:36 SELČ a pod modrou oblohou se jevilo jako nejlepší být ve stínu a se zapnutým ventilátorem. A popíjet černý, studený a neslazený čaj (můj nejběžnější drink). A sledovat letadla.
... obr. 1/Doma téměř šestadvacet, venku třicet. Léto je léto ... (Foto: Autor článku.)
Ale zpět k „trojité sedmičce“. Stroj na lince QTR 8008 z katarské metropole Dauhá jsem objevil ve 14:35 nad Brnem. Pokračoval směr Slapy (14:50), mezi Zdicemi a Královým Dvorem se začal otáčet k severovýchodu a mířil k hlavní ruzyňské přistávací dráze RWY 06/24.
Co je ale nutné dodat, na přehledu příletů, který najdeme na webu ruzyňského letiště, tento spoj uveden nebyl, jak je zřejmé z obr. 2:
... obr. 2/Linka QTR (QR) 8008 z Dauhá mezi příletovými destinacemi chybí.
Co z toho vyplývalo? Že jde o nákladní dopravu a že by tedy měl boeing po přistání (blíže k dálnici D6) zamířit na druhý konec dráhy (blíž k D7), kde je nejkrajnější pojezdová dráha Z vedoucí k nákladovým terminálům.
Bude tomu ale tak? Jak je patrné z obr. 3 a 4, bylo tomu tak:
... obr. 3/ Boeing 777 se dotkl hlavní ranveje v 15:00 hodin a pokračoval až k jejímu severovýchodnímu okraji. Zde roluje na pojezdovou dráhu (TWY) Z, která vede ke cargo zóně, jak je zřejmé z obr. 4. (Zdroj: MALL.TV/Slow.TV s jejich laskavým svolením.)
... obr. 4/Z toho schematu je zřejmé, že katarský boeing přivezl náklad, neboť zamířil z RWY 06/24 přes TWY Z ke cargo zóně. RWY - hlavní příletová a odletová dráha, TWY - pojezdová dráha. (Podklad: Web Flightradar24.com a Google Maps.)
ODLET
Boeing 777 se vracel do Kataru ještě téhož dne, v sobotu 1/8, jako linka QTR (QR) 8009. Na Flightradaru24 se objevil v 16:30 a následně pokračoval až na jihozápadní konec hlavní dráhy (u dálnice D6) po pojezdových drahách zobrazených na obr. 5:
... obr. 5/C - Cargo zóna, odkud začal katarský Boeing 777 rolovat na jihozápadní konec dráhy (červený symbol letadla). Modře jsou popsány pojezdové dráhy, červeným křížkem místo, kde stroj přejel vedlejší dráhu. (Podkad: Flightradar24.com a Google Maps.)
A nakonec odlet. Od země se Triple Seven odlepil v 16:43 hod. Před ním byl pětihodinový let. Tak ať je bezpečný!
... obr. 6/Odlet Boeingu 777 prvního srpna zpět do Kataru. Na snímku znázorněna hlavní dráha 06/24 a šipkami směr k pojezdovým drahám TWY A, Z a B. (Zdroj: MALL.TV/Slow. TV s jejich laskavým svolením.)