Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

K vystoupení Madonny v Eurovizi

Několikrát v životě se mi stalo, že jsem z různých důvodů nemohl sledovat finálový večer Velké ceny Eurovize. V předinternetové éře to byl trochu problém: show mi unikla nenávratně.

 

Takto jsem v letech 1978 a 1979 přišel o izraelské vítěze. Důvod: vojna.

 

Ani letos jsem nemohl zhlédnout finálový galavečer, byť oba semifinálové koncerty jsem si vychutnal dosyta. Ovšem žádná tragédie to nebyla (myšleno, že jsem finále musel oželet), neb jsme v době internetové a vše jsem si vynahradil dodatečně.

 

Nebudu chodit kolem horké kaše: mým favoritem byl Kobi Marimi, domácí želízko v ohni. S jeho písní „Home“ jsem se seznámil na YouTube (viz níže) ještě před soutěží – a vnitřně jsem s ní souzněl. Prostě se mi líbila, oslovila mě, přál jsem jí úspěch. Patří k těm, které si s chutí poslechnu víckrát než jednou (na rozdíl od nemalého počtu eurovizních příspěvků). Dopadla neslavně – a v tomto ohledu je pro mě letošní ESC zklamáním.

 

A stejně tak vystoupení Madonny. Její prezentace písně „Like a Prayer“ byla šokující (to se musí slyšet). Abych si zlepšil hudební chuť, musel jsem si na YouTube kanále Madonny pustit oficiální klip této skladby.

 

Ale všechno špatné je k něčemu dobré.

 

Na internetu jsme se mohli dočíst bezpočet kritických vět na adresu eurovizní soutěže. Autoři jakoby se předháněli v tom, kdo akci nejvíce pohaní. A také ty, kdo ji sledují (což vůbec nemusí nic vypovídat o jejich osobních hudebních preferencích). Za všechny několik názorů z diskusí týkajících se mé maličkosti:

 

  • Propadl jsem masochismu, když sleduji Eurovizi.
  • Poslouchám srágory.
  • Je divné, že se někdo (myšleno já) může dívat na takovou hovadinu, jakou je ESC.
  • Je prý docela úsměvné, jak vážně referuji o této ubohé pseudosoutěži.

 

Inu, takových podivínů (masochistů, hudebních barbarů …) je po Evropě i mimo ni poměrně dost. Uvádí se, že finálový galavačer sleduje na dvě stě milionů lidí.

 

Ale budiž. Připusťme, že oponenti mají pravdu. Že eurovizní soutěž je hudební brak, jehož interpreti jsou zoufalci karikující to, co v pop music předvádějí opravdoví profesionálové. Například Madonna.

 

A pak se stane to, co v Tel Avivu. Jediný, kdo na Eurovizi zpíval falešně, kdo totálně propadl, kdo si uřízl mezinárodní ostudu byla královna popu, která měla být vzorem všem těm eurovizním nýmandům a nedoukům – Madonna. Když jsem na záznamu sledoval, s jakým nadšením a obrovským očekáváním něčeho nadpozemsky krásného moderátorka Bar Refaeli americkou popovou divu uváděla – a porovnal to s ledovou sprchou, která následovala, pocítil jsem jistou satisfakci. Tady to máte, vy všichni, kdo na eurovizní přehlídce nenecháte suchou nit. Co budete říkat teď?

 

Nikdo z účinkujících nezazpíval tak katastrofálně jako tento elitní host. Telavivskou Eurovizi nezkazil nikdo ze soutěžících (pomineme-li pár ubohých propalestinských politických provokací, ale ty nechme stranou, teď se bavíme o zpěvu), ale samotná „bohyně“.

 

Ne, neposmívám se jí. Stát se to může a ono se to stalo. Je mi to líto – kvůli ní, kvůli pořadatelům, kvůli divákům. Spíše bych uvedl modifikaci onoho biblického: koho povyšujeme do nebes, bude ponížen, koho dehonestujeme, ten může se ctí obstát. Proto doporučuji: příště více tolerance a méně kategorických odsudků. Více velkorysosti a nadhledu.

 

Věc má ale ještě jeden aspekt. Web listu Jerusalem Post napsal v pondělí (20/5) odpoledne v článku „Madonna posts rewoked Eurovision vocals online“, že Madonna zveřejnila upravenou verzi svého vystoupení na eurovizní show, na níž byly vymazány její hlasové nedokonalosti z živého přenosu.

 

A vskutku: našel jsem si tuto verzi na jejím YouTube kanále a bylo to tak. Mezi původním příšerným záznamem, který jsem vyslechl na webu České TV, a tím, co je k poslechu na YouTune kanále „Madonna Channel!“ je co do kvality podstatný rozdíl.

 

Lidé ovšem vědí své. Za všechny komentář uživatele Quak3cry:

 

  • This is NOT the live recording from the ESC! Her whole intro was very out of tune.? (Toto NENÍ živý záznam Eurovize! Celé její intro bylo velice falešné.)

 

Jiní psali podobně. Uživatel Glenn Claes poznamenal:

 

  • Hahah we all saw the original version sweetie.? (Chacha, všichni jsme viděli originální verzi, drahoušku.)

 

Takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho.

 

Závěr: Madonna to v Tel Avivu zvorala – a ještě udělala z diváků svého kanálu na YouTube blbce. Jak napsal na iDNES kulturní reaktor Václav Hnátek:

 

  • Falšování historie? Fake news? V každém případě výsměch fanouškům. A to by si hvězda její velikosti opravdu mohla odpustit.

 

Věru tak.

VIDEO/ YouTube - Kobi Marimi v písni "Home"

 

Autor: Lubomír Stejskal | úterý 21.5.2019 8:00 | karma článku: 14,21 | přečteno: 705x
  • Další články autora

Lubomír Stejskal

Drží OSN nad Hamasem ochrannou ruku?

Přesněji: drží ji nad teroristickými vládci Pásma Gazy sám generální tajemník Guterres? Dělá všechno proto, abychom si mysleli, že ano.

24.4.2024 v 22:39 | Karma: 0 | Přečteno: 6x | Diskuse| Společnost

Lubomír Stejskal

K odchodu R. Kielbergerové (z blogu)

Z četby článků a diskusí na blogu iDNES jsem před pár dny pochopil, že stránka autorky Radky Kielbergerové bude 23. dubna 2024 zrušena. Se vším všudy.

23.4.2024 v 23:18 | Karma: 5,46 | Přečteno: 74x | Diskuse| Osobní

Lubomír Stejskal

Řešení pro Íránce

Existuje vůbec? Někteří z nich jsou přesvědčeni, že ano. A také na tom řešení aktivně pracují. Samozřejmě v zahraničí.

23.4.2024 v 17:24 | Karma: 0 | Přečteno: 17x | Diskuse| Společnost

Lubomír Stejskal

Teror v Jeruzalémě. Zajímá to vůbec někoho?

Představte si, že stojíte na chodníku a se třemi přáteli o něčem diskutujete. Pak se přiřítí bílé osobní auto, vaše přátele nabere na kapotu, vymrští je do vzduchu a pokračuje do prudké pravotočivé zatáčky.

22.4.2024 v 13:13 | Karma: 0 | Přečteno: 22x | Diskuse| Společnost

Lubomír Stejskal

Proč jsem měl rád Josefa Laufera

Mám rád každého umělce, který tak či onak participoval na fenoménu známém jako Křesťanské songy Luboše Svobody, potažmo manželů Svobodových.

21.4.2024 v 18:26 | Karma: 0 | Přečteno: 31x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 4808
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 838x
Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal