Pod hladinou se nebojím, na souši ano

22. 02. 2015 15:30:00
• "Ty vážně nemáš strach?" Takto se mě ptají přátelé a známí, když popisuji, jak nebezpečná a mnohdy smrtelně jedovatá fauna je středem zájmu objektivu mého fotoaparátu pod hladinou Rudého moře.

Abych byl upřímný, strach nemám, ale respekt - to ano. A velký. Strach nicméně také mívám. Ovšem na souši. Nevadí mi rejnoci, jedovatí hadi, perutýni, murény. Bojím se potulných psů. Vlastně nejen v Egyptě. Nerozumím jim, jsou pro mě nevyzpytatelní, nevím, co v příštím okamžiku udělají.

V Orientu mi vždycky zkazí náladu. Je jasné proč: jste proti nim bezbranní. Brzy ráno si vezmete foťák, na sobě máte pouze tričko, šortky, na nohou "kroxičky" (jak říkám těm gumovým pantoflím zn. Crocs) a před snídaní se vydáte udělat pár záběrů východu slunce. Je to stále stejný kýč, ale kdo by odolal.

Najednou se kolem vás začne ochomítat místní čokl - a místo, abyste se soustředili na záběry, plně vás zaměstná on. Co teď, co potom?

Jeden takový, a milovníkům těchto zvířat bude patrně připadat krásný, se vynořil na okraji Naama Bay, která patří do širší destinace známé jako Šarm aš Šajch. Bylo to hodně brzy ráno, stál jsem tam sám, nikde ani noha - jen já a on. Naštěstí se záhy zaměstnal PET lahví a nechal mě na pokoji. Tady je:

O něco méně příjemný zážitek mám z tabské riviéry. Situace podobná: vybaven foťákem, kroxičkami, tričkem a šortkami, vydal jsem se po břehu Akabského zálivu vstříc čemusi, co připomínalo beduínský tábor. Brzy ráno, dlouho před snídaní, opět nikde nikdo. Až na toho psa. Přihnal se z té nomádské usedlosti a nevypadal kdovíjak přátelsky. Co teď? Vstoupil jsem do moře - a on se k tomu chystal taky. Naštval mě, to nepopírám, ale ve focení mi to nezabránilo.

V tu chvíli jsem si vzpomněl na radu jednoho přítele z Rakovníka, kterou mi dal den dva předtím na hotelu. Když po tobě jde pes, musíš na něj vycenit zuby. Zkusil jsem to. Roztáhl jsem ruce jako andský kondor křídla, vycenil chrup a z plna hrdla zařval hlasem Bivoje.


Funguje to.


Čokl se k smrti vyděsil, podobný výjev patrně v životě neviděl. V mžiku byl v osadě, kde štěkal jako pominutý. Ovšem přistoupit na kompromis jsem musel i já. Pokorně jsem změnil směr a vrátil se do hotelu. Cestou jsem se asi stokrát ohlédl a v duchu velebil mírumilovnou faunu pod hladinou tamního úžasného korálového moře.

Autor: Lubomír Stejskal | neděle 22.2.2015 15:30 | karma článku: 14.89 | přečteno: 391x

Další články blogera

Lubomír Stejskal

Odpověď panu Pohankovi: Proč jsem byl vyhozen z blogu iDNES

Přesněji vyloučen z hlavní stránky a vyřazen z blogerské komunity. Můj soukromý blog na iDNES mi byl ponechán.

28.3.2024 v 20:44 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Lubomír Stejskal

O čem je můj Velký pátek, o čem jsou mé křesťanské Velikonoce

Důkaz budiž položen na přívlastek „křesťanské“, neboť o takové svátky v mém článku jde. Budeme v příštích dnech slyšet o Velikonocích mnoho slov, zejména v kázáních, číst spoustu úvah, zamyšlení a rozjímání.

28.3.2024 v 18:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 9 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Patří do porodnice automatické pušky, granáty, výbušniny a minomety?

Nesmyslná otázka, ovšem pokud hovoříme o porodnicích v českých zemích. Je ale na místě, jde-li o porodnici v Pásmu Gazy.

26.3.2024 v 13:27 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 15 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Premiéra: Poprvé v Praze trolejbusem

Od mládí, pravidelně od svých patnácti let, používám veřejnou dopravu. Vypěstoval jsem si k ní kladný vztah a rád se seznamuji s novinkami.

25.3.2024 v 21:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Jan Vaverka

Bolívie - 7. díl: Na skok do Bolivijské Amazonie

Sto kilometrů vzdušnou čarou a jste z La Pazu v Amazonii. Ti odvážnější rovnou po silnici smrti. Je to kousek, ale zase takový fofr to není.

29.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 80 | Diskuse

Martin Faltýn

Letos jako před rokem - Malajsie a navíc Thajsko

Rok se s rokem shledal a nikdy bych nevěřil, že prakticky po roce se znovu podívám do Malajsie a letos také, prvně v životě, do Thajska. A protože dvakrát do stejné řeky opravdu nevstoupíte, věřte mi - bude o čem psát.

29.3.2024 v 8:08 | Karma článku: 6.50 | Přečteno: 100 | Diskuse

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 20.13 | Přečteno: 503 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 585 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.60 | Přečteno: 237 | Diskuse
Počet článků 4768 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 844

Tip:

https://forum.eretz.cz/index.php/board,9.0.html - to nejpodstatnější z izraelského sportu na jednom místě

/* 1956.   

V letech 2012 až (duben) 2023 bloger na hlavní stránce iDNES. Předtím na BigBlogeru Lidovek. V období prosinec 2020 až únor 2023 též na Blogosféře.cz. Od 11. dubna 2023 na platformě Blogosvět.cz . Jako autor spolupracuji s internetovým deníkem Neviditelný pes. Od 18. 4. 2023 aktivní také na Seznamu Médium. (Po vyloučení z hlavní stránky iDNES  jsem aktivní pouze na tomto soukromém blogu na iDNES.) 

 eContact:  mrstejskal@gmail.com

Nejoblíbenější relax: fotografování fauny pod hladinou Rudého moře. Viz zde:  http://www.flickr.com/mrstejskal  

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...